صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس به تشریح دلایل افت فشار و قطعی آب در برخی نقاط استان اصفهان طی دو روز گذشته پرداخت.
کد خبر: ۸۷۸۷۲۷۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،هاشم امینی اظهار کرد: بارندگی‌های هفته قبل به ویژه در روز جمعه 12 آذر ماه که در برخی ارتفاعات کوهرنگ به 220 میلی‌متر هم رسید منجر به سیلابی شدن رودخانه زاینده‌رود حد فاصل سد زاینده‌رود و سد چم‌آسمان شد.

وی افزود: این سیلابی شدن به دلیل شدت باران، منتهی به کدورت آب شده و چون تصفیه‌خانه آب گل‌آلود با درصد پایین را می‌تواند تصفیه کند، خروجی تصفیه‌خانه جمعه شب به 30 درصد رسید تا آب گل‌آلود وارد شبکه توزیع نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: این روند تا ظهر شنبه رو به بهبود بود و تا عصر به حالت عادی برگشت اما مجدد شنبه شب کدورت رودخانه افزایش یافت و استمرار آن تا صبح یکشنبه ظرفیت را به 40 درصد رساند و برای دومین بار قطعی و افت فشار آب را به دنبال داشت.

امینی اذعان داشت: برای جبران این مشکلات از تمامی منابع جایگزین مانند چاه و منابع ذخیره که می‌شد استفاده و وارد مدار کردیم اما میزان نیاز بیش از این مقدار بود و افت فشار و قطعی آب اجتناب ناپذیر بود.

وی تصریح کرد: از صبح یکشنبه تا عصر به سمت عادی شدن وضعیت حرکت کردیم و می‌توان گفت حدود ساعت 4 روز گذشته وضعیت تصفیه‌خانه عادی شده بود اما شکایات مردمی تا پاسی از شب ادامه داشت و آن به دلیل خالی شدن شبکه توزیع آب بود که تا پایان شب در حال بارگیری مجدد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان این که در حال حاضر شبکه توزیع آب اصفهان فشار خوبی دارد و هیچ مشکلی در هیچ نقطه‌ای نداریم خاطر نشان کرد: طی دو روز گذشته شهرهای کوچک شرق اصفهان که جمعیت کمتر و منابع جایگزین دارند مشکل خاصی نداشتند و تأثیر پذیری مستقیم آن در شهر اصفهان و شهرهای اطراف آن بوده است.

امینی با اشاره به این که بیشترین قطعی متوجه شهر اصفهان، نجف‌آباد، برخوار و شاهین‌شهر بود، اضافه کرد: تقریباً در شهر اصفهان افت فشار به صورت یکنواخت توزیع می‌شد و افت فشار و قطعی نیز در کل شهر وجود داشت و به این صورت نبود که فقط در برخی نقاط این مشکل وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر در فصل زمستان بارش‌های بیشتری را شاهد باشیم تکرار چنین حوادثی ممکن خواهد بود، گفت: میزان بارش مهم نیست بلکه شدت باران در یک دوره زمانی اهمیت دارد و اگر بارندگی با همین شدت اخیر ببارد این مسائل پیش آمده ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص راه حل و جلوگیری از تکرار گل‌آلود شدن رودخانه نیز یادآور شد: مشکلات رودخانه مربوط به آب منطقه‌ای است و شرکت آب و فاضلاب متولی این موضوع نیست.

امینی در پاسخ با این سؤال که آیا می‌توان با ایجاد منابع آبی، این بحران را مدیریت کرد گفت: کلان‌شهر اصفهان با بیش از 2.5 میلیون جمعیت نیاز به منابع بسیار زیادی دارد، و هم اکنون نیز منابعی وجود دارد و با ذخیره آب نهایتا می‌توان 12 ساعت آب شهر را تأمین کرد.

ارسال نظرات