صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
امام جمعه موقت اردکان با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد ایستادگی در برابر دشمن گفت : راه مبارزه با آمریکا ،حفظ وحدت و انسجام ملی است .
کد خبر: ۸۷۸۹۴۸۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم حسینی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت : باید تقوا را در تمام ابعاد زندگی خود رعایت کنیم چرا که رعایت تقوا موجب عزت انسان می شود .

وی افزود : اگر ایمان به خدا وجود داشت ما امروز شاهد مسائلی مانند حقوق های نجومی نبودیم کسانی که این حقوق ها را گرفتند و آنهایی که امضاء و تأیید کردند آنچنان که باید و شاید ایمان به خدا در قلب و دل آنها نبوده است وگرنه لااقل از خدای متعال حیا می کردند .

امام جمعه موقت اردکان در ادامه با اشاره به دیدار خانواده های شهدای مدافع حرم با مقام معظم رهبری گفت : همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند هنوز یک عده ای قدر و منزلت کار بزرگی که این شهداء و این رزمندگان مدافع حرم انجام می دهند را نمی دانند .

وی ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان یادواره شهدای مدافع حرم در اردکان اظهار داشت : کسانی که یاد این شهداء را در بین مردم زنده نگه دارند اهمیت کار آنها را به مردم می شناسانند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور گفت : غیرت نسبت به خاندان عصمت و طهارت ، بصیرت و شهادت طلبی سه ویژگی شهدای مدافع حرم است و این ویژگی ها تاکنون ضامن بقای جمهوری اسلامی ایران بوده است .

وی افزود : بعضی ها به جای اینکه از این رزمندگان تشکر و قدردانی کنند بهانه جویی کرده و زخم زبان می زنند .

خطیب جمعه اردکان گفت : هدف دشمن این است که بی غیرتی ، بی بصیرتی و فراموشی فرهنگ شهادت طلبی را در جامعه ترویج کند و در عوض آن دنیا طلبی ، اسراف و تبذیر را در کشور ما رواج دهد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمدید تحریم های ده ساله آمریکا بر علیه ایران افزود : دشمن از این طرف لبخند می زند و از طرف دیگر ایران را تحریم می کند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور تصریح کرد : آمریکا تاکنون به جز شر چیزی برای ما نداشته است و چشم پوشی بر توطئه های علنی دشمن بر علیه ملت ایران و نادیده گرفتن دشمنی استکبار ، بی بصیرتی است .

وی گفت : آمریکا و غربی ها از بیکاری جوانان ما و اختلاف بین مردم و مسئولین لذت می برند و گسترش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در کشور ما موجب خوشحالی دشمنان می شود آن وقت ما به آنها اعتماد کنیم و بگوئیم اگر با آنها سازش کنیم کشور ما رونق اقتصادی پیدا می کند و مشکلات اشتغال جوانان ما برطرف می شود .

امام جمعه موقت اردکان گفت : یک عده ای به اسم روشنفکری می گویند چرا در نمازجمعه به گونه ای حرف می زنید که باعث عصبانیت دشمن می شوید و دشمن تراشی می کنید .

وی گفت : شعار مرگ بر آمریکای ما برگرفته از قرآن است و قرآن به ما خطاب می کند که در برابر دشمن محکم بایستید و ابراز برائت کنید .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور اظهار داشت : ما از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنی غرب و آمریکا را دیده ایم و باید مسائل و مشکلات را در بین خودمان حل کنیم چرا که راه مبارزه با آمریکا ،حفظ وحدت و انسجام ملی است .

وی در پایان خطبه ها با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز گفت : دشمن در بُعد نظامی و مسائل دیگر نا امید شده است اما در بُعد فرهنگی هنوز به تهاجم فرهنگی امید دارد و ما باید با ترویج فرهنگ نماز در جامعه در مقابل آسیب های اجتماعی و نیرنگ های دشمن بایستیم .

امام جمعه موقت اردکان ضمن تأکید بر اهتمام بیشتر به نماز گفت : آموزش و پرورش ، روحانیون و متولیان فرهنگی باید نسبت به ترویج فرهنگ نماز برنامه ریزی کنند .

وی افزود : اگر فرهنگ نماز از سنین کودکی در بین فرزندان ما جا بیفند آسیب های اجتماعی در آنها تأثیری نخواهد داشت .

تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) و بیان ویژگی های منتظران ظهور از دیگر مباحثی بود که امام جمعه موقت اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات