صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بر رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی در کتابخانه ها که موجب آرامش کتابخوانان و علاقمندان می شود تاکید شد.
کد خبر: ۸۸۰۴۷۶۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ايرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان با آقای شاه حسینی مدیرکل کتابخانه های عمومی در خصوص مسائل و برنامه های پدافند غیرعامل در کتابخانه های استان دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار که در محل دفتر مدیرکل و با حضور جمعی از کارشناسان مربوطه صورت گرفت ، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با اشاره به گستردگی فضای فیزیکی کتابخانه و وجود تعداد زیادی کتاب در آن و شمار بالای مراجعین به این مراکز جهت مطالعه یا دریافت کتاب ، بر ضرورت رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل و اتخاذ تمهیدات ایمنی بمنظور حفاظت از سرمایه های مادی و معنوی تاکید کرد.

وی افزود: استفاده از منابع و ظرفیت بالای کتابخانه ها در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مقوله بسیارحسّاس و مهم پدافند غیرعامل است و توجه ویژه به حوزه فناوری اطلاعات و فضای سایبری با توجه به تهدیدات و اقدامات گسترده دشمنان نظام و مزدوران منطقه ای آنان باید در اولویت برنامه ها و عملکردها قرار گیرد. وی برنامه ریزی برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصّصی برای کارکنان، ضرورت تشکیل کمیته پدافند غیرعامل دستگاهی برابر ضوابط و دستورالعملهای موجود با هدف ساماندهی فعالیتهای مرتبط در عرصه پدافند غیرعامل و تعامل و هماهنگی فیمابین دو اداره کل در عرصه توسعه و ترویج فرهنگ سازی خصوصا اجرای برنامه های کتابخوانی در عرصه پدافند غیرعامل را مهم برشمردند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گفت: پدافند غیر عامل نوعی دفاع غیرنظامیاست که با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.وی افزود: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گزارشی از اقدامات این اداره کل را در حوزه پدافند غیرعامل و تمهیدات اتخاذ شده و در دست اقدام برای افزایش ضریب ایمنی و حفاظتی مراکز تحت پوشش ارائه كردند.

علیرضا شاه حسینی با اشاره به اهدای کتابهای مرتبط با پدافند غیرعامل به کتابخانه های استان جهت استفاده محقّقین و عموم مردم و درخواست استمرار این حرکت فرهنگی ، خواستار حضور کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل در نشست های کتابخوانی این مرکز بمنظور ارائه و معرفی کتابهای مفید حوزه پدافند غیرعامل برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان شدند.

ارسال نظرات