صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - 01 June 2023
مقصود اسعدی سامانی اگر بخواهیم دارایی شرکتهای هواپیمایی را متناسب با بدهی آنها در نظر بگیریم بدهی شرکتهای هواپیمایی بیش از دارایی آنها است.
کد خبر: ۸۸۰۵۳۸۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی دلیل عدم عرضه سهام شرکت هواپیمایی "ایران ایر" در بازار سرمایه را ناشی از مشکلات مالی و مدیریتی آن دانست و اعلام داشت که حتی سایر شرکتهای هواپیمایی هم که با سرمایه بخش خصوصی و نیمه دولتی به عرصه این صنعت ورود کرده اند، به دنبال اجرایی کردن عرضه سهام خویش دربازار سرمایه نرفته اند.

مقصود اسعدی سامانی  افزوده که صنعت حمل و نقل هوایی مطلوبیت مالی ندارد و اذعان داشت که برای فعالان بازار سرمایه خرید سهام شرکتهای هواپیمایی فاقد مطلوبیت است.

به گفته او به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و ساز کار نامناسب، شرکتهای هواپیمایی نتوانسته اند فرصتی را برای عرضه سهام خویش در بورس پیدا کنند. اسعدی سامانی تصریح کرد که جدای از شرکت هواپیمایی ایران ایر، شرکت آسمان هم مشمول ماده 141 بوده است.

بر اساس ماده 141 قانون تجارت، اگر زیان شرکتی به بیش از 50 درصد سرمایه اسمی آن برسد، باید در مجمعی نسبت به ابقا یا انحلال این بنگاه رای داده شود.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اضافه کرد که قوانین دولتی دست و پای شرکتهای هواپیمایی را بسته، بنابراین آنها نتوانسته اند با فرمول جاری، وارد بازار کسب کار شوند و گفت که در حال حاضر، هیچ شرکت هواپیمایی وجود ندارد که برای سه سال متوالی سود ده باشد.

وی خبر داد که پس از آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما در یکسال اخیر تعداد مسافران 60 درصد و تعداد پروازهای داخلی هم 20 درصد افزایش یافته است.

اسعدی سامانی در عین حال اذعان کرد که 69  مسیر در پروازهای داخلی دارای نرخ تکلیفی بوده و آزاد نشده است و به «نسیم آنلاین» بیان داشت که فقط  168 مسیر در آزادسازی نرخ، دارای بلیت با نرخ آزاد هستند.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، یکی از مشکلات کنونی صنعت حمل و نقل هوایی را دخالت دولت در بخش خصوصی دانست و  اعلام کرد که راه اندازی صندوق توسعه حمل و نقل هوایی و تامین مالی ایرلاینها شرکتهای حمل و نقل هوایی را از بحران مالی نجات می دهد.

وی با بیان اینکه ایرلاینها درگرفتن تسهیلات از صندوق توسعه ملی شکست خورده اند و این صندوق به آنها تسهیلات ارایه نمیکند افزود که یکی از دلایل این امر، ایجاد موانع زیاد از سوی صندوق توسعه ملی بوده است.

اسعدی سامانی، در توضیح بیشتر این موانع گفت که صندوق توسعه ملی مکلف ساختن ایرلاین ها در پرداخت اقساط 6 ماه پس از دریافت وام بوده، حال آنکه شرکت های هواپیمایی نمیتوانند با این شرایط 6 ماه بعد از اخذ وام نسبت به پرداخت اقساط آن مبادرت ورزند.

وی، تاکید کرد که اگر بخواهیم دارایی شرکتهای هواپیمایی را متناسب با بدهی آنها در نظر بگیریم بدهی شرکتهای هواپیمایی بیش از دارایی آنها است.

به گفته وی ارزش کل دارایی ایرلاینهای داخلی به اندازه 2 ایرباس  A380 هم نیست.

ارسال نظرات