صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 28 June 2023
بر اساس طرحی که از سوی اتاق انتخاباتی دولت اجرایی شده، قرار است تا ایام انتخابات توزیع سبدهای کالایی و کنسرو در مناطق محروم و میان اقشار ضعیف جامعه، در قالب طرح توانمندسازی انجام شود
کد خبر: ۸۸۱۰۱۱۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج، نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری، باعث شده تا برخی گروه هایی که احتمال حضور جدی آنها در انتخابات وجود دارد، طرح های مختلفی را اجرایی کنند.

اخبار رسیده حاکی از آن است که اتاق فکر انتخاباتی تشکیل شده در دولت، پیرامون جذب رای محرومین و اقشار ضعیف جامعه طراحی خاصی را در قالب «طرح توانمند سازی اقشار آسیب پذیر جامعه» در دستور کار قرار داده است.

در راستای این طرح قرار است تا رسیدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری از سوی برخی نهادهای دولتی نظیر هلال احمر، میان اقشار حاشیه نشین و ضعیف استان های مختلف کشور، سبدهای کالا و بسته های غذایی نظیر کنسرو ماهی تن و مرغ توزیع شود.

در فاز اول این طرح از چندی پیش به صورت نمونه و محدود اجرایی شده، حدود20میلیون کنسرو ماهی تن و مرغ در استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری میان اقشار حاشیه نشین توزیع شده است که این اقدام اعتراض فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک را نیز درپی داشت.

نکته قابل تامل اینکه بر اساس گفته هایی یکی از نمایندگان استان خوزستان، 20 میلیون کنسرو مذکور برای توزیع در مراسم اربعین در اختیار هلال احمر قرار گرفته بوده اما ضمن عدم توزیع در ایام اربعین، در جهت بهره برداری های انتخاباتی مورد استفاده قرار گرفته است.

اتاق فکر طراح این پروژه معتقد است که توزیع اقلام غذایی و سبد کالا حتی اگر موجب انتقادات رسانه ای شود، در کلان در ایام انتخابات رای طبقه محروم و بی بضاعت جامعه را برای دولت به ارمغان خواهد آورد.

نکته قابل تامل این است که یکی از انتقادات اصلی برخی منتقدان دولت قبل، توزیع سیب زمینی در ایام انتخابات میان مردم و اقشار کم درآمد جامعه بود، اما ظاهرا دولت فعلی و مشاوران آن نیز در حال حاضر این روش را بهترین راهکار برای جذب رای در انتخابات ریاست جمهوری 96 می دانند.

ارسال نظرات