صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - 29 September 2023
رئيس اتاق بازرگاني ايران بیان داشت: کشور به لحاظ مسائل امنيتي، اخلاقي و اجتماعي وابسته به اقتصاد است و اقتصاد مقاومتي با حرف و شعار محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۰۲۰۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مهندس شافعي در شورای اداری شهرستان تربت‌جام گفت: به لحاظ این‌که در کشور تنوع اقليمي و متفاوت وجود دارد و هرجایی شرايط خودش را داشته و نمی‌توانیم نسخه واحد براي کشور در نظر بگيريم.

نقش ملي تربت‌جام در اقتصاد فرامرزی

رئيس اتاق بازرگاني ايران با اشاره به ظرفيت ويژه تربت‌جام در مسائل اقتصاد ملي افزود: شهرستان تربت‌جام به لحاظ برخورداري از قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها نقش ملي در اقتصاد فرامرزی دارد.

مهندس شافعي ادامه داد: رسيدگي به زیرساخت‌های حمل‌ونقل ترانزيتي محور مشهد- دوغارون از مسائل اساسي و بااهمیت کشور است که بايد موردتوجه بودجه‌ای قرار گيرد که از نیازهای مهم مسائل اقتصادي آينده کشور است.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتي تصريح کرد: کشور به لحاظ مسائل امنيتي، اخلاقي و اجتماعي وابسته به اقتصاد است و اقتصاد مقاومتي با حرف و شعار محقق نمی‌شود.

نجات اقتصاد کشور با اجراي صحیح اقتصاد مقاومتي


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما الگوي درست در توليد و مصرف نداريم و این مستلزم اجراي صحیح بندهاي اقتصاد مقاومتي است تا بتوانیم توانيم اقتصاد کشور را نجات دهيم.

شافعی با اشاره به عبور جاده ابريشم از منطقه تربت‌جام ابراز داشت: 65 کشور دنيا درصدد احياي راه ابريشم هستند وتربت جام به دليل قرار گرفتن در اين مسير می‌تواند از ظرفيت بالايي برخوردار شود و ايران يکي از حاميان احياي راه ابريشم است.

وی تأکيد کرد: ما بايد حافظ سرمایه‌های موجود باشيم و به دنبال ايجاد واحدهای توليدي جديد نرويم چراکه تعداد زياد واحدهای توليدي ایجادشده در شهرک‌های صنعتي به حالت نيم فعال و تعطيل است.

توسعه شهري باعث مصرف‌گرایی و خالي شدن روستاها می‌شود


رئيس اتاق بازرگاني ايران عنوان کرد: الويت و قابليت سرمایه‌گذاری هر منطقه با حضور کارشناسان و مشاوران اتاق بازرگاني مورد شناسايي و برنامه‌ریزی قرار گيرد و يکي از اولویت‌ها کشت گياهان دارويي و ارگانيک است که مورد استقبال مردم قرارگرفته است و باید به اين سمت حرکت کنيم.

مهندس شافعي بيان داشت: در کشور ديوار بلند تمرکزگرایی ایجادشده است و اين ديوار بايد شکسته شود و اگر قرار است توسعه متوازن صورت بگيرد بايد طرح روستا محور اجرا شود تا مانع از توسعه شهري و مصرفي گرايي باشيم که توسعه شهري باعث خالي شدن روستاها گرديد.

اختصاص 1200 ميليارد تومان اعتبار به بخش خصوصي


فرماندار تربت‌جام با اشاره به اختصاص اعتبارات به بخش خصوصي گفت: در مدت دو سال اخیر بیش از 1200 ميليارد تومان اعتبار در بخش خصوصي به اين شهرستان اختصاص و سرمایه‌گذاری شده است.

علي رستمي افزود: تنگناهاي موجود در بخش دولتي واداری باعث شده است که بخش خصوصي به‌طور نیمه‌جان در اين منطقه سرمایه‌گذاری کند و این مسئله شهرستان را آزار داده است.

وي اضافه کرد: با توجه به مزیت‌های شهرهاي بزرگ توجه جدي به اين منطقه به لحاظ سرمایه‌گذاری بخش خصوصي نشده است و صنعت درست حسابي، جاندار و اميدوار براي تحولات آينده منطقه ايجاد نشده است.

 استقرار امنیت پایدار با فعال‌سازی حوزه‌های صنعتی و معدنی

وي اعلام کرد: براي توسعه پايدار، استقرار امنيت و جمعيت پايدار در منطقه شرق کشور نيازمند به فعال‌سازی حوزه‌های صنعتي و معدني و قابلیت‌های بي بدليل هستيم.

فرماندار تربت‌جام گفت: عزم جدي ما سرمایه‌گذاری بخش خصوصي در حوزه‌های صنعتي و معدنی و رسيدگي به مشکلات فعالان اقتصادي است.

گفتنی است؛ شوراي اداري تربت‌جام با حضور رئيس اتاق بازرگاني ايران و هيئت همراه، فعالان اقتصادي، مديران واحدهاي صنعتي و توليدي در محل فرمانداري تشکيل شد.

 
ارسال نظرات