صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲ - 26 June 2023
امام جمعه حومه شرقی یزد گفت: اخیرا مراسم‌ها و برنامه‌هایی در دانشگاه‌های یزد برگزار می‌شود که ولنگاری فرهنگی کاملا در آن مشهود است بود و درآن به جشن و پایکوبی و اختلاط دختر و پسر می‌پردازند.
کد خبر: ۸۸۱۰۴۲۵
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته حومه شرقی یزد، با اشاره به حادثه آتش سوزی و فرویختن ساختمان پلاسکو در تهران ضمن تسلیت به خانواده‌های آتش نشانان حادثه دیده اظهار کرد: علاوه بر اینکه متاسفانه هنوز تعدادی از آتش نشانان در زیر آوار گرفتار هستند و از وضعیت آنها هیچ خبری نیست، این حادثه موجب شد تا بیش از 4 هزار کارگر این مجتمع بیکار شوند و این نیازمند تدبیر دولت و دست اندرکاران است و از طرف دیگر کمک مردم را می‌طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ولنگاری فرهنگی، نفوذ فرهنگی، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی از واژه‌هایی است که رهبری با نگاه جامع در سال‌های اخیر از آن استفاده کرده و هشدار داده‌اند ومعنای کلی مشترک همه این واژه‌ها این است که عده‌ای دانسته و یا ندانسته می‌خواهند فرهنگ خودی را منفی نشان دهند و فرهنگ بیگانه را به جای آن در جامعه نهادینه کنند.

مدرسی ادامه داد: این دو حرکت برای براندازی فرهنگ، ابزارها و فضاهایی را لازم دارد که دشمنان مترصد آن هستند که الزاما محیط‌هایی چون دانشگاه‌ها و سینماها نیستند بلکه حتی حوزه علمیه می‌تواند یکی از ابزارهای مطلوب نفوذ دشمن برای ترویج اسلام آمریکایی باشد و تاکید رهبری بر حوزه انقلابی و انقلابی گری حوزه به همین دلیل است.

وی تصریح کرد: استان یزد که از دیرباز به دوعنوان دارالعباده و دارالعلم معروف بوده است و مردم سایر مناطق ایران به یزدی‌ها نگاه ویژه ای داشتند و به دلیل امنیت فرهنگی و اخلاقی دانشجویان خود به این شهر می فرستادند امروز مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است.

امام جمعه حومه شرقی یزد ادامه داد: اخیرا دست‌های مرموزی دانسته یا ندانسته در صدد تخریب نگاه مردم نسبت به استان یزد برآمده‌اند و سعی دارند در قالب کنسرت‌ها و محافل مشکل دار فرهنگی، اجتماعاتی با عناوین ذهن برتر، فکر خلاق و امثال اینها و گاهی درقالب توریست‌ها و عدم کنترل آنها و گاهی در قالب آموزش‌های موسیقی که متأسفانه به صورت قارچ گونه در شهر ما در حال رشد است، به ترویج و تبلیغ راه‌های نادرست در جامعه اسلامی بپردازند که شاید در سایه غفلت مدیران و مسئولان انجام می‌شود.

مدرسی با بیان اینکه دانشگاه‌ها یکی از محیط‌های هدف و ابزارهای روشن برای براندازی فرهنگ است، تصریح کرد: متأسفانه حرکت‌هایی در برخی دانشگاه‌های یزد صورت گرفته از جمله مراسم «صفری شورون» که اقدامی بسیار زشت و وقیح برای به بردگی کشیدن دانشجویان جدیدالورود توسط عده‌ای بی فرهنگ بود که زیبنده دانشگاه‌ها نیست و بارها این اقدامات تذکر داده شده است.

وی ادامه داد: اخیرا هم دست کم در سه دانشگاه و همزمان به مناسبت شب یلدا که فرهنگ خاصی دارد مراسمی برگزار شد که ولنگاری فرهنگی کاملا در آن مشهود بود و درآن به جشن و پایکوبی و اختلاط دختر و پسر پرداختند که حیثیت دارالعباده را زیر پا می‌گذارد و زیبنده محیط دانشگاه و دانشجویان نیست.

امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به برگزاری اردوی مختلط دانشجویی در یزد گفت: متأسفانه تصاویر این اردو پخش می‌شود و آن را از سرفصل‌های درسی عنوان می‌کنند که همه اینها موجب تألم روحی و ناراحتی قلبی دلسوزان فرهنگ دین و ادب در شهر یزد است.

وی در توصیه به مدیران و دست اندرکاران دانشگاهی گفت: برخی شما مسئولان دانشگاه‌ها از خانواده‌های شناخته شده مذهبی هستید و برخی از دانشگاه‌هایی که شما مسئول آن هستید به نام ائمه هست؛ احترام ائمه و فرهنگ دینی خود و پدرانتان داشته باشید؛ رهبری نیز تاکید دارند که اردوهای مختلط خلاف فرهنگ دینی است که متاسفانه برخی از مسئولان آن را برگزار می‌کنند و اسم آن را عوض می‌کنند؛ اینها باید کنترل شود.

مدرسی اذعان کرد: اگر ولنگاری فرهنگی صورت گیرد آن چه که دشمن به دنبال آن است یعنی حساسیت‌زدایی‌های دینی از جامعه اسلامی، تخریب باورهای اعتقادی و فرهنگی مردم و تسلط و حضورش در جامعه به وجود می آید.

وی تنها عامل اتحاد معنوی مردم ایران را دین، مکتب تشیع و ارزش‌های اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: این عامل اتحاد را نباید با مراسم ضد دینی از دست دهیم چرا که لذت و خوشگذرانی هرگز نمی‌تواند به تنهایی رضایتمندی را از زندگی ایجاد کند و سرانجام انسانها را به پوچی و پوچ گرایی می‌کشاند.

امام جمعه حومه شرقی یزد خاطر نشان کرد: پیشرفت‌های علمی کشور که در دوره قبل از شتاب بالایی برخوردار بود، امروز متاسفانه از آن سرعت برخوردار نیست و متوقف شده است و با اینگونه انحرافات سازگاری ندارد و دانشگاه‌های ما باید به سمتی برود که دست رتبه‌های بالای رشد علمی را برای خود کسب کنند و این تنها با همت بلند، برنامه ریزی دقیق دوری از سیاست زدگی و سبک زندگی متدینانه ممکن خواهد بود.

ارسال نظرات