صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
امام جمعه اصفهان گفت: حادثه تلخ آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکوی تهران، سبب اندوه و تأسف همه مردم و اینجانب شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۳۹۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

به گزارشخبرگزاری بسیج ،به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله یوسف طباطبائی‌نژاد در پیامی شهادت جمعی از آتش‌نشانان در ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت و اظهار داشت: حادثه تلخ آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکوی تهران، سبب اندوه و تأسف همه مردم و اینجانب شد.

وی افزود: بی‌شک در این میان غم عزیزان حادثه‌دیده و خانواده‌های نگران و چشم‌انتظار آتش‌نشانان فداکار و محبوسان احتمالی در زیر آوار، داغ این حادثه دردناک را افزون می‌کند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: با عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده‌، جامعه آتش‌نشانان و ابراز همدردی با تمام کسانی که در این حادثه به نحوی آسیب دیده‌اند، برای دست‌اندرکاران پیگیری این واقعه در شهرداری و آتش‌نشانی تهران‌، نیروهای امدادرسان و اورژانس و نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی قدردانی و از خداوند متعال توفیق و موفقیت آنان را مسئلت دارم.

وی گفت: ان‌شاءالله همان‌طور که در صحنه کمک‌رسانی حاضر و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌اند، به ماموریت خطیر خود ادامه داده و همچنان از این مجاهدت دریغ نورزند و بدانند در نزد پروردگار مأجور بوده و مجاهدت‌هایشان در کمک به خلق نزد خالق هستی، محفوظ است.

8 هزار مترمربع دیواره‌های کوتاه شهر اصفهان نقاشی می‌شود

معاون طراحی و هنری شهری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از نقاشی 8 هزار مترمربع از دیواره‌های کوتاه خیابان‌های اصفهان خبر داد.

محمدعلی کاروان گفت: پیش‌ازاین شهرداری اصفهان برای زیباسازی منظر شهری دیواره‌های کوتاه را با انتخاب رنگ شهر، رنگ‌آمیزی می‌کرد اما امسال سیاست‌های زیباسازی دیواره‌های کوتاه تغییر کرده و با زیرسازی این دیواره‌ها، نقاشی‌های دیواری بر روی آن‌ها نقش می‌بندد.

وی افزود: این نقاشی‌های دیواری با موضوعات مطالعه، قصص قرآنی و قصه‌های اساطیری و کهن ایرانی برای نوروز 96 نقاشی می‌شود.

معاون طراحی و هنری شهری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری فراخوان میان هنرمندان کشوری درزمینهٔ دیوارنگاره بیان کرد: اثرات برگزیده در موضوعات مختلف شامل مطالعه و قصص قرآنی در سطح شهر کار می‌شود.

وی ادامه داد: داستان‌های اصحاب کهف، حضرت مریم (س)، حضرت نوح (ع) و ... ازجمله قصص قرآنی هستند که دیواره‌های کوتاه شهر را مزین می‌کنند.

کاروان اظهار داشت: در بخش قصه‌های اساطیری و کهن نیز 80 داستان از کتاب‌های کهن و فاخر ادبیات فارسی ازجمله منطق‌الطیر عطار، مثنوی مولوی، بوستان و گلستان سعدی، شاهنامه فردوسی و حکایات عبید زاکانی روی دیواره‌ها نقاشی می‌شود.

وی دیوارنگاری دیواره‌های مرتفع و دیوارنگاره شهدا را از دیگر پروژه‌های سازمان زیباسازی تا پایان سال جاری دانست.

وقف برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدابسیار مهم و تاثیرگذار است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ایجاد وقف های جدیدی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین ساماندهی قبور مطهر این بزرگواران باعث زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: شهدا یکی از نعمت‌های بزرگ الهی هستند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی خداوند آنان را نصیب خانواده‌های شهدا و جامعه کرده است.

وی در ادامه افزود: در قرآن کریم هم هرکجا از نعمت‌ها نام برده شده نخستین نعمت ولایت و پیروی از اهل بیت(ع) برشمرده شده است و افرادی که در مسیر ولایت و اهل بیت(ع) گام برداشته‌اند افراد بزرگی هستند و باید یاد و خاطره آن‌ها گرامی داشته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در همین راستا نیز مقام معظم رهبری فرمودند: «زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست

صادقی گفت: ساماندهی قبور شهدا و احیای قبور شهدا نیز کمتر از شهادت نیست و زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا فرهنگ شهادت را در جامعه زنده نگه می دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد وقف‌های جدیدی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین ساماندهی قبور مطهر این بزرگواران باعث زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود و اداره اوقاف و امور خیریه در این راستا آمادگی دارد تا با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری و مشارکت کند
ارسال نظرات