صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 28 September 2023
رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان زنجان:
هماهنگی و همکاری خانه و مدرسه در تربیت دانش‌آموز یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه اولیا و مربیان باشد.
کد خبر: ۸۸۱۶۴۳۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان زنجان در همایش مدیران مدارس غیر دولتی اظهار داشت: بیش از 21 هزار نوآموز و دانش آموز در 530 مدرسه و مرکز پیش دبستانی غیردولتی تحصیل می کنند.

علی بیات افزود: مشارکت مردم در آموزش و پرورش یک ضرورت مهم و جدی است ، وقتی از مشارکت صحبت می شود منظور مشارکت فکری ، عاطفی ، فرهنگی و مالی است ،آموزش و پرورش راهی جز استفاده ازمشارکت مردم ندارد .

وی با اشاره به راه اندازی 9 مدرسه جدید غیردولتی در سال تحصیلی جدید در سطح استان اظهار داشت: بیش از 21 هزار نوآموز و دانش آموز در بیش از 530 مدرسه و مرکز پیش دبستانی غیردولتی استان در حال تحصیل هستند.

بیات با اشاره به موفقیت های مختلف مدارس غیردولتی در عرصه های آموزشی ، پرورشی و ورزشی، راهیابی70درصد از دانش آموزان پیش دانشگاهی مدارس غیردولتی استان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و بالا بودن میانگین نمرات مدارس غیردولتی در 7 ماده درسی ، از میانگین مدارس دولتی را از جمله این موفقیت ها برشمرد.

وی با اشاره به ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی گفت : رویکرد مدارس غیردولتی افزایش کیفیت آموزشی است، کمیت و افزایش تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی با افزایش کیفیت میسر می باشد، کیفیت نیازمند برنامه ریزی است و برنامه ریزی نیازمند آموزش و آموزش از طریق افراد توانمند به افراد توانمند، علاقمند و خلاق امکان پذیر است.

بیات از برگزاری همایش در مسیر پیشرفت، جشنواره الگوهای فعال تدریس ، همایش موسسان مدارس غیردولتی،کارگاه آموزشی سامانه جامع نظارت ، کارگاه آموزشی مدیران مراکز علمی آزاد و زبان و همایش مدیران مدارس غیردولتی از مهرماه امسال تاکنون خبر داده افزود: همه این برنامه ها برای تحقق یک هدف اصلی انجام شده است و آن چیزی نیست جز ارتقاء کیفیت آموزشی.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان با اشاره به نظارت های علمی و حرفه ای از مدارس غیردولتی گفت : مدارس كارآمد و اثر بخش تقويت می شوند ولي مدارسي كه با تخلف و كارشكني مانع فعاليت و خدمات با كيفيت و مطلوب ساير مدارس و مراكز غير دولتي دراستان مي شوند بايد متوقف شوند تا عملكرد موسسان دچار چالش وآسيب نشود.

بیات در ادامه بر ضرورت همکاری خانه و مدرسه در اجرای برنامه های مختلف آموزشی و پرورشی تاکید کرد و گفت : رابطه خانه و مدرسه همچون رابطه جسم و روح است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: هماهنگی و همکاری خانه و مدرسه در تربیت دانش‌آموز یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه اولیا و مربیان باشد. بدون همکاری مشترک خانه و مدرسه نتیجه مناسبی از فعالیت های تربیتی به دست نخواهد آمد.

ارسال نظرات