صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - 28 July 2023
با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همایش اهمیت و فرآیند ثبت ملی و بین‌المللی نشان تجاری (برند) در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۴۵۹۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، در همایش یک‌روزه  اهمیت و فرآیند ثبت ملی و بین‌المللی نشان تجاری (برند) که با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این شهر برگزار شد، در مورد اهمیت برندینگ و ضرورت حقوق مالکیت صنعتی در بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح آگاهی عوامل اصلی کسب‌وکار و همچنین پیشرفت فعالیت‌های بنگاه اقتصادی در بازارهای رقابتی و جذب سرمایه‌گذاری و رشد تجارت بین‌الملل در عرصه جهانی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این همایش با تأکید بر اهمیت توجه بیش‌ازپیش واحدهای صنعتی به موضوع برند گفت: برند و نام تجاری هویتی برای محصول ایجاد می‌کند که برای یک سازمان یا تولیدکننده در برخی موارد گاهی بیش از سرمایه و نقدینگی، ارزش‌افزوده در پی دارد.

شهرام کمال‌زاده بابیان اینکه صاحب کالا و تولیدکننده با ایجاد و ثبت برند انحصار را در اختیار خود گرفته و اجازه استفاده و کپی‌برداری را از رقبای خود می‌گیرد افزود: ایجاد و ثبت برند در تمام زمینه‌های بازرگانی و تجاری می‌تواند به‌طور مستقیم به کالای قابل‌عرضه اعتبار بخشد و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند به همراه دارد.

وی تصریح کرد: در عرصه تجارت داخلی و فرامرزی نیز برند به‌عنوان ابزاری برای حضور قدرتمند مطرح است و رشد و توسعه صادرات کشور در سایه رقابت‌پذیر بودن برندهای قدرتمند داخلی محقق می‌شود.

این مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه استان فارس در صنایع غذایی و تبدیلی بخش کشاورزی در جایگاه مناسبی در کشور  قرار دارد، بر لزوم توجه واحدهای صنعتی به مقوله برند سازی تأکید کرد و گفت: گرچه  تعداد انگشت‌شماری از برندهای شناخته‌شده، در بازارهای صادراتی عرضه می‌شوند و تمام استانداردها را رعایت می‌کنند اما برندهای معتبر حضور جدی در بازارهای جهانی ندارند و این مسئله تأثیر منفی بر حجم صادرات کشور داشته است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه بابیان اینکه در اجرای طرح کنسرسیوم‌های صادراتی و خوشه‌های صنعتی به موضوع برندسازی و درج نشان واحد توجه شده است گفت: در این زمینه حمایت‌های لازم از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس انجام می‌شود تا صنایع کوچک و متوسط در قالب طرح توسعه خوشه‌های کسب‌وکار و کنسرسیوم‌های صادراتی بتوانند محصولات تولیدی خود را با تشکیل هلدینگ‌های صادراتی یا شرکت‌های صادراتی و نشان تجاری واحد به بازارهای جهانی عرضه کنند.

وی افزود: مراحل ایجاد و ثبت برند مشترک در کنسرسیوم‌های صادراتی این استان در حال انجام است و امیدواریم به‌زودی این مهم محقق شود.

این همایش با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی شیراز برگزار شد.

ارسال نظرات