صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
معاون اجرایی سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل مطرح کرد
طبق سهمیه و ابلاغیه ستاد تا 13 فروردین سال 1396 بیش از 23 هزار نفر از مردم استان اردبیل در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۸۲۶۲۸۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، معاون اجرایی سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعزام کاروان راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش و تاثیر بسزایی داشته اظهار کرد: سعی بر این است تا با برگزاری برنامه‌های مختلف در قالب کاروان‌های راهیان نور زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آرمان‌ها و ارزش‌های والای شهدا و رزمندگان را در سطح استان نهادینه کنیم.

سرهنگ پاسدار، سید شفیع حسینی با اشاره به پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل و تاسیس ستاد مرکزی راهیان نور کفت: با فرمان رهبر معظم انقلاب در سال 1384 ستاد مرکزی راهیان و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاسیس گردید که نقش بسزایی در جذب و اعزام مردم به مناطق عملیاتی را داشت.

وی در همین راستا افزود: کاروان عمومی محلات و مساجد نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد که همه ساله بیش از 7 هزار نفر از سطح استان اردبیل به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام می شود.

حسینی با اشاره به اینکه همه ساله شاهد حضور خودجوش خانواده‌ها در مناطق عملیاتی کشور هستیم، افزود: این حضور خودجوش خانواده‌ها در مناطق عملیاتی کشور نشانگر نهادینه فرهنگ ایثار و شهادت در بین خانواده‌ها است.

وی از افزایش علاقمندی آحاد مختلف مردم در اعزام‌های کاروان‌های راهیان نور کشور خبر داد و افزود: امروزه یکی از دغدغه‌های جامعه ما فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف انقلابی ، ایثار و شهادت و ... است که نیازمند حمایت‌های لازم ازسوی مسؤولان فرهنگی استان می باشد.

حسینی تصریح کرد: طبق سهمیه و ابلاغیه ستاد تا 13 فروردین سال 1396 بیش از 23 هزار نفر از مردم استان اردبیل در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام خواهند شد.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل از اداره آموزش و پرورش قدر دانی کرد و گفت: امسال به همت آموزش و پرورش 9 هزار 500 نفر در قالب راهیان نور دانش آموزی در طول مهر و آبان ماه به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس شمالغرب کشور اعزام شدند و نزدیک به 4 هزار دانش آموز دیگر نیز تا 13 فروردین 96 به جنوب کشور اعزام خواهند شد که از 9 بهمن سال جاری آغاز شده است.

وی در خصوص کاروان دانشجویی گفت: قرارگاه شهید علم الهدی به فرماندهی گودرز صادقی، ریس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در سال های اخیر در جذب و اعزام دانشجویان به یادمان های شهدای شمالغرب و جنوب کشور اقدامات چشمگیری انجام داده اند که امسال نیز هزار و پانصد دانشجو در قالب راهیان نور به جنوب کشور اعزام خواهند شد.

سرهنگ پاسدار سید شفیع حسینی با اشاره به نظرسنجی های به دست آمده گفت: 75 درصد از کاروانیان راهیان نور زیر 35 سال و نزدیک به 63 درصد از زائران نیز اقشار عادی مردمی هستند که این میزان درصد نشان از علاقه مندی آحاد مردم به ایثار و فرهنگ شهادت است.

وی از نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و پلیس راه ها قدردانی کرد و افزود: راهنمایی و رانندگی و پلیس راه ها در حمل و نقل جاده ای بصورت شبانه روزی نظارت دارند تا تخلفات و تصادفات جاده ای رخ ندهد و در همین راستا خوشبختانه هیچ مشکلی در حمل و نقل جاده ای بر اتوبوس های اعزامی رخ نداده است.

حسینی از استادار اردبیل قدردانی کرد و گفت: سپاه حضرت عباس (‌ع‌) استان و بسیج مدیریت کاروان‌های راهیان نور را در دستور کار خود داده و بر همین اساس 50 درصد اعتبارات مالی این کار بزرگ فرهنگی در بخش‌های مختلف ایاب و ذهاب و .. را سپاه استان تامین می‌کند و استاندار اردبیل نیز نقش موثری را در حمایت مادی و معنوی، افزایش و کیفیت برگزاری راهیان نور را دارد.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل، مرکز صدا و سیمای اردبیل را تحسین کرد و گفت: صدا و سیمای اردبیل نیز در پیش بردن برنامه های فرهنگی و معنوی از جمله پخش تیزر و یادواره ها از شبکه استانی سبلان، در کنار سپاه همکاری های قابل توجهی داشته که از زحمات عوامل اجرایی صدا و سیمای اردبیل قدردانی می کنیم.

سید فرزاد بلندی سادات، خبرنگار خبرگزاری بسیج استان اردبیل
ارسال نظرات