صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
ئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: امروز ما به سواد رسانه‌ای توجه کردیم ولی دیر جنبیدیم؛ تفکر و سواد رسانه‌ای برای سال دهم دیر است همانطور که تفکر رایانه‌ای برای دوره دوم متوسطه دیر است.
کد خبر: ۸۸۲۶۴۴۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در ششمین همایش سراسری سالیانه بنیاد ICDL با اشاره به اهمیت تکنولوژی در تعلیم و تربیت امروز، اظهار داشت: آنچه ما را امروز وادار می‌کند به حوزه تکنولوژی‌های جدید و سواد رسانه‌ای توجه کنیم، نیازهای ماست؛ ما باید فرزندانمان را برای زمان خودشان تربیت کنیم.

وی ادامه داد: اگر دستگاه تعلیم و تربیت، نیازهای فردا را شناسایی نکند و آینده نگری و آینده نگاری نداشته باشد، دستگاه فرسوده‌ای خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: متأسفانه بعضی فرزندان ما نه حتی با روش امروز که با روش دیروز تربیت می‌شوند و در کتاب‌ها به دنبال «حسنک کجایی» می‌گردند؛ قصه پسری که از مدرسه برمی‌گردد و مشتی علف جلوی گاو خود می‌گذارد در حالی که امروز دامداری مکانیزه شده و در میان بازی‌های رایانه‌ای جایی برای این حرف‌ها نمانده است اما بعضی‌ها به دیروز چسبیده‌اند و حرکت نمی‌کنند.

وی در خصوص راه‌های رسیدن به تربیتی روزآمد گفت: امروز نیازمند تهور و بی باکی هستیم تا ریسک را بپذیریم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم لذا دانش ما باید دانش فردا باشد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: سواد خواندن و نوشتن کتابی گرچه سواد مادر است ولی نباید محدود به این باشیم؛ امروز ما به سواد رسانه‌ای توجه کردیم ولی من به عنوان مدیر دستگاه برنامه‌ریزی آموزشی اقرار می‌کنم که دیر جنبیدیم؛ تفکر و سواد رسانه‌ای برای سال دهم دیر است همانطور که تفکر رایانه ای برای دوره دوم متوسطه دیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان به طراحی نظام جامعی برای آموزش فناوری به عنوان گام بعدی در این زمینه اشاره کرد و گفت: همچنین درس‌های موجود ما باید بر مبنای دانش فناورانه ارائه شوند؛ معتقدیم بنیاد ICDL باید دانش فناورانه را در کشور بومی کند؛ باید این آموزش‌ها به سطحی از استاندارد ملی برسد تا بتواند پیام‌های انقلاب اسلامی را در این بستر منتقل کند. چنانچه افرادی در آموزش و پرورش رسمی فرصت یادگیری دانش فناورانه را نداشتند، این مرکز باید در این زمینه وارد شود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز که فناوری زندگی را تسخیر کرده است باید بتوانیم درک درستی از آن ارائه دهیم، ادامه داد: فردای تکنولوژی در دست انسان‌هایی است که در این حوزه قَدَر قدرت باشند ولی بازهم قدرت در دست انسان است یعنی مواظب باشیم مرعوب تکنولوژی نشویم و تفکر تکنولوژی پرور و تکنولوژی‌ساز را در درون خودمان توسعه دهیم؛ کسانی که از این فرصت بهره می‌گیرند بدانند این میدان، میدان فراخی است اما باید قاعده بازی را بشناسیم؛ اگر نشناسیم و فقط بازیکن باشیم و دیگران کارگردانی کنند، شکست می‌خوریم و مصرف کننده‌ای بیش نخواهیم بود.

ارسال نظرات