صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه دشمنی دشمنان تمام نشده و همچنان ادامه دارد، گفت: ما باید با هوشیاری توانمندی‌های خود را حفظ کنیم و در تمام عرصه‌ها جهاد کبیر را مدنظر داشته باشیم و از دشمن تبعیت نکنیم.
کد خبر: ۸۸۲۹۱۶۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳

داود ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به برگزاریی کارگاه توانمندسازی فرماندهان و شورای پایگاه‌های بسیج اظهار داشت: منظور از اجرای این دوره ارتقاء توانمندی‌ها و آمادگی‌های اعضای شورای پایگاه‌ها است که در راستای ماموریت‌های بسیج انجام می‌شود.

وی افزود: مطمئنا هر مسئولی در مجموعه ای وقتی که راه و مسئولیت ها و وظایف را به درستی بشناسد اجرای ماموریت ها را به نحو بهتری انجام خواهد داد و وظایف خود را به عنوان فرمانده و شورای پایگاه به درستی انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: هدف دیگر توجیه اعضای جدید است، فرماندهان و اعضای شورای پایگاه که جدیداً منصوب شدند با وظایف خود آشنا می‌شوند و سعی شده تا سئوالات و ابهامات آنها نیز برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید مدنظر باشد این است که دشمنان نظام و انقلاب و اسلام معمولا به گونه ای عمل می‌کنند که ما علت اصلی دشمنی آنها را متوجه نشویم و به اهداف خود برسند، تصریح کرد:ما به عنوان خواص جامعه باید تمایز قائل شویم بین علت اصلی دشمنی، دشمنان نظام و انقلاب با بهانه های دشمنی آنها با نظام اسلامی است.

ابراهیمی با اشاره به آیه ۱۲۰سوره بقره و با بیان اینکه هدایت فقط هدایت الهی است، گفت: دشمنان از ما راضی نمی شوند مگر اینکه از آنها تبعیت کنیم آیین آنها یک هوا و هوس است اگر تبعیت از خداوند بود باید از پیامبر خاتم (ص) تبعیت می کردند پس اینکه پیروی نکردند یعنی پیروی کردن از هوا و هوس خود کردند و منافع خودشان را در خطر دیدند که پیروی نکردند .

وی اظهار داشت: شأن نزول این آیه تغییر قبله بود آنها دنبال بهانه بودند و عده ای از مسلمانان ضعیف الایمان نیز می گفتند حالا چه نیازی است به اینکه قبله اینجا باشد یا آنجا؟ امروز که انس و الفتی با آنها داریم همین را ادامه بدهیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر اضافه کرد: آنها غافل بودند از اینکه علت اصلی دشمنی آنها با خود اسلام است نه تغییر قبله، چراکه اسلام است که می گوید از یهود و نصارا پیروی نکنید و زیربار ظلم و زور نروید و از کفار تبعیت نکنید.

وی با بیان اینکه این آیه در همه زمان‌ها و دوران ها در طول تاریخ خطاب به مسلمانان است، گفت: دشمنان از ما راضی نمی شوند مگر اینکه از اصول و عقاید اسلامی دست برداریم بنابراین ما باید دست رد به سینه آنها بزنیم چون تنها راه پیروزی و سعادت همان راه وحی و تبعیت از احکام الهی است.

ابراهیمی افزود: ما باید علت اصلی دشمنی و بهانه های دشمنی را از یکدیگر جدا کنیم، تمام بهانه‌تراشی دشمنان تبعیت نکردن از دشمنان است یعنی همان جهاد کبیر و ما باید دقت کنیم که همیشه دشمن بهانه اصلی دشمنی را بگونه ای نشان می دهد که ما متوجه علت اصلی دشمنی آنها نشویم.

وی خاطرنشان کرد: بهانه کفار و دشمنی با مسلمان‌ها یک روز تغییر قبله بود، یک روز استواری و پایبندی به راه امام خمینی (ره)، یک روز موضوع هسته‌ای، یک روز قدرت موشکی ما و سایر مسائل دیگر که هر روز یک مسئله را مطرح می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: دشمنان برخی اوقات از دستشان در می‌رود و بعضی از مسئولان آنها در صحبت‌های خود موضوع ایدئولوژی را مطرح می کنند که همان بحث اعتقادات و اسلام است.

وی عنوان کرد: ما باید این موضوع را مدنظر خود داشته باشیم که مسلمانان و کفار در دو جبهه حق و کفر روبروی هم هستند و آنها زمانی با هم کنار می آیند که یکی از این دو جبهه از اعتقادات و ایدئولوژی خود دست بردارد.

ابراهیمی افزود: نکته دوم این است که ما باید علت اصلی دشمنی دشمنان و کفار را با مسلمان‌ها جدا کنیم چراکه اگر علت اصلی دشمنی و بهانه‌ها را از هم متمایز نکنیم در محاسبات و سیاستگذاری خود دچار مشکل می شویم.

وی ابراز داشت: اگر فکر کنیم علت اصلی دشمنی دشمنان همان بهانه‌ایی است که به آنها دستاویز می‌شوند و برای از بین بردن این بهانه از دستاوردهای خود مانند انرژی هسته‌ای دست بکشیم به مرور همه دستاوردهای خود را کنار می گذاریم و گمان می کنیم که دیگر دشمنی تمام می شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: امروز می‌بینیم که دشمنی دشمنان تمام نشده و همچنان ادامه دارد و اکنون به بهانه دیگر ما را تحریم می‌کنند و اگر ما در برابر آنها کوتاه بیاییم در آخر دست ما خالی می‌شود و آن وقت گزینه روی میز که می گویند اجرا می کنند.

وی افزود: دشمنان ما هم اکنون حقیرتر از آن هستند که بتوانند کاری بکنند و جنگ روانی راه انداخته‌اند و تبلیغ می کنند.

ابراهیمی گفت: ما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم و توانمندی های خود را از بین نبریم و مراقب این موضوع باشیم و دقت کنید که در سیاستگذاری خود دچار مشکل نشویم.

وی تأکید کرد: نباید از دشمن تبعیت کنیم در همه موضوعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، نظامی و علمی در همه زمینه‌ها باید جهادکبیر را مدنظر داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات