صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرم افزارهای جدید حمل و نقلی، مجوز حمل و نقل شهری از سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانس دارها ندارند.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۶۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درباره نرم افزارهای جدید حمل و نقل اظهار داشت: نرم افزارهای جدید حمل و نقلی، مجوز حمل و نقل شهری از سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانس دارها ندارند.

وی در ادامه گفت: مجوز این نرم افزارهای جدید از شرکت خصوصی گرفته شده است. این شرکت نباید در عرض شرکت هایی که الان مستقر هستند کار کند درحالیکه هم عرضی می کند و ضوابط و قوانین مربوط به احراز صلاحیت شرکت ها را تنها در یک یا دو موضوع گرفته و تعهدات لازم را در ابعاد مختلف به مسئولانی که در این موضوع پاسخگو هستند نداده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شرکت" اسنپ" و "تبسی" اپلیکیشن و سیستم نرم افزاری را بدون بررسی سوء پیشینه و احراز صلاحیت و یا عدم اعتیاد رانندگان راه اندازی کرده است. لذا اگر رانندگان و یا مسافران آنها با مشکلی مواجه شوند هیچ کسی پاسخگو نیست.

قناعتی یادآور شد: البته یک کار خوبی که این شرکت کرده قیمت دهی مناسب است و باید در آینده مشخص شود که این قیمت ها چه وضعیتی پیدا می کنند. ما با کاهش قیمت جابجایی مردم مخالف نیستیم هر کسی خدمات با قیمت مناسب به مردم ارائه کند و مردم هم راضی باشند ما استقبال می کنیم. اما این خدمات باید چارچوب و ضوابط قانونی را رعایت کند.

وی با بیان اینکه مجوز و فعالیت این شرکت خصوصی بخشی از تاییدیه فعالیت های حمل و نقلی است افزود: اینها باید از اتحادیه مسافرکش ها و اتحادیه صنف تاییدیه می گرفتند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با تبعات عملکرد نرم افزارهای جدید بر درآمد تاکسیرانان گفت: ما از هرگونه صنعت جدید و تکنولوژی که باعث کاهش هزینه ها شود ما استقبال می کنیم و باید تاکسی ها را به سیستم های جدید مدرن مجهز کنیم. اما همین علم نوینی که این شرکت در تهران آورده و فعالیت می کند تنها یکی از وظایف خود را در رابطه با حمل و نقل انجام می دهد درحالیکه باید وظایف دیگری را نیز انجام دهد تا مسئولان شهری مطمئن شوند این سیستم در کنار فناوری جدیدی که به همراه دارد انتظارات و مولفه های امنیتی و صلاحتی را نیز احراز کرده است.


ارسال نظرات