صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - 12 July 2023
امام جمعه نجف آباد گفت: قدرت و بصیرت دو عامل اصلی در برابر دشمن است و از آثار اصلی محافل شهدا بصیرت افزایی است.
کد خبر: ۸۸۲۹۷۲۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاري بسيج از نجف آباد؛ حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در مراسمی که به مناسبت 5 اسفند روز حماسه و ایثار نجف‌آباد، امشب در سالن شهروند برگزار شد، گفت: شهدا افتخار و ارزش این ملت و نظام هستند و مسؤولیت ما فقط افتخار به این دارایی‌ها نیست.

وی درباره رسالت این ملت نسبت به شهدا افزود: رسالت ما در قبال این شهدا، یاد کردن این عزیزان و واقف شدن به رسالت‌های فعلی و آینده این نظام و ملت است و این کاروان پایان‌ناپذیر شهدا وصل و متصل به کانون نور و عظمت و عشق و شعور کربلای سیدالشهدا است.

حجت‌الاسلام حسناتی محافل شهدا را نمونه‌ای از محافل حسینی برشمرد و بیان داشت: شهدا با اتکا به مکتب حسینی که برگرفته از معرفت و اعتقادات راسخ است، سرنوشت این ملت را عوض کردند و ما باید ادامه دهنده راه این شهدا باشیم.

وی با اشاره به آیات سوره ص، دو عامل مؤثر در پیروزی میدان حق بر باطل گفت: خداوند در این آیات الگو معرفی می‌کند که دارای دو مشخصه قدرت و علم و بصیرت بودند هم چون حضرت ابراهیم و رمز موفقیت هر شخص و جامعه‌ای در گرو این دو عامل است و محال هیچ جامعه‌ای برای خوش‌آیند دشمنان به موفقیت رسیده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد با اشاره به وضعیت ایران در سیاست جهان و نمونه‌ای که خداوند در قرآن بیان کرده است، افزود: محال است یهود و نصاری از تو راضی شوند مگر آنکه آیین و فرهنگ آنها را قبول کنی و به کمتر از این قانع نیستند و امروز دعوای جهان بر سر فکر و فرهنگ و عقیده و توحید است.

وی در ادامه تصریح کرد: جهان به این باور رسیده است که تنها رستگاری و عزت و استقلال در گرو عملی شدن کلمه لااله الاالله و توحید است و این همان قدرتی است که ابراهیم خلیل در برابر نمرود پیروز شد و نظام و سنت الهی هیچ گاه قابل تغییر نیست و امروز نیز باید به همان عامل قدرت ابراهیم متوصل شویم.

حجت‌الاسلام حسناتی قدرت توحیدی و اعتقاد راسخ را عوامل پیروزی در جبهه‌ها بیان کرد و ادامه داد: توحید عملی به تمام معنی در جبهه‌های نبرد به نمایش گذاشته شد و در شرایط امروز تنها میدان‌ها عوض شده است و باید در میدان اقتصادی، میدان خانواده، با این دو عامل در برابر دشمنان پیروز شویم.

وی در ادامه بیان داشت: امام خمینی به عنوان رهبر این نظام آیات الهی را باور کرد و با ایمان به میدان آمد و این چنین سربازانی را به میدان فرستاد و مردم این شهر و دیار که به شهادت رهبر معظم انقلاب خالصانه در رکاب امامشان ایستادند و مسؤولیت‌ها را شناختند و ادای وظیفه کردند و امشب آمدیم تا این دارایی‌ها را شکر کنیم.

امام‌جمعه نجف‌آباد درباره توطئه‌های دشمن در جنگ نرم نیز بیان کرد: دشمن به دنبال سست کردن اعتقادات و باورهای این ملت است که یکی از راه‌هایش کم‌رنگ شدن این محافل و مجالس است و قدرت امروز جهان بر مبنای وحدت و وحدت بر مبنای توحید استوار است و در میدان جنگ امروز باید با بصیرت که دستاورد این محافل است، ادامه‌دهنده راه شهیدان باشیم./202/1306/ب1

منبع: رسا
ارسال نظرات