صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - 18 January 2024
معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست مدرسه محوری از افزایش احتمالی نیرو و ساعات پرورشی در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۱۶۸۰
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مهدی فیض اظهارکرد: باتوجه به رویکرد وزیر آموزش و پرورش مبنی بر مدرسه محوری و تأکید بر پررنگ کردن نقش تربیتی مدرسه ،نیازمند تجدیدنظر درخصوص ساختار نیروی انسانی در مدارس یک ضرورت است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیرآموزش و پرورش افزود: براساس رویکردهای جدید تربیتی مدرسه پایگاه اصلی تربیت است، بنابراین برای تحقق این رویکرد در سال تحصیلی آینده، احتمال افزایش نیرو و ساعات پرورشی در درون مدارس وجود دارد.

فیض تصریح کرد: در فرآیند تربیت، بیش ازآنکه متون درسی تعیین کننده باشند، معلمان تعیین کننده هستند، بنابراین معلمان دروس مختلف می توانند همزمان با انتقال دانش و تخصص خود به دانش آموز با رفتار خوب خود، فعالیت تربیتی انجام دهند.

وی نقش معلم در فرآیند تربیتی را کلیدی ترین نقش  دانست وخاطرنشان کرد: برقراری ارتباطات تعاملی معلمان با دانش آموزان ، اخلاق معلمی، نقش معلم در تربیت دانش آموز و تقویت نقش مشاوره ای معلم از جمله موضوعاتی است که در راستای رویکردهای جدید تربیتی، دردوره های تربیت معلم به ‌آن پرداخته خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلم علاوه بر تدریس که یک نقش عمومی محسوب می شود، در رویکرد جدید، یک نقش فرعی هم به عنوان مشاوردارد و با هماهنگی مشاور مدرسه این نقش را ایفا خواهد کرد.

فیض اظهارکرد: در راستای سیاست های جدید، معاونان و مربیان پرورشی فضای تربیتی مدرسه را مدیریت می کنند و بخش عمده ای از این فضای تربیتی توسط معلمان در درون کلاس های درس رهبری می شود، بنابراین مدیریت فضای تربیتی اقتضا می کند، تعاملات بین مشاوران، معاونان و مربیان پرورشی افزایش یابد تا بتوان از این ظرفیت در تربیت دانش آموزان استفاده کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات