صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: یکی از عوامل کم‌کاری در حوزه مهدویت و شناخت امام زمان(عج) این است که به اصل بودن این جریان عظیم الهی یقین نکردیم و لذا به روزمرگی دچار شدیم.
کد خبر: ۸۸۳۳۳۴۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: درباره جایگاه و مقام و منزلت فاطمه زهرا(س) همین بس که امام صادق(ع) فرمودند ایشان بر تمام ما معصومان حجت هستند. حجت الهی نیز تجلی‌گاه اسماء و صفات الهی است و مشیةالله و خلیفةالله نامیده می‌شود.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان این مطلب که نتیجه عدم شناخت حجت خدا، گمراه شدن در دین است، یادآور شد: شاهد ما بر این کلام مربوط می‌شود به دعایی در دوران غیبت که آن «اَللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفسَک فَإِنَّکَ إِن لَم تُعَرِّفنی نَفسَک لَم أَعرِف نَبِیَّکَ، اَللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَبِیَّکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَبِیَّکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ اَللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی» است.

وی با بیان این مطلب که اعطای کوثر به رسول‌الله(ص) به دلیل اجر و رسالت او نیست، گفت: کوثر به معنای این است که هر آنچه دارم در قالب مفهومی به نام کوثر به حبیبم (محمد) عطا می‌کنم.

برنامه خدا برای خقلت زهرا(س)

آیت‌الله قرهی با اشاره به جسم برزخی انسان‌ها گفت: تمام انسان‌ها در عالم برزخ حضور داشتند و بر اساس یک زمان مقرر شده، وارد دنیا شدند. ائمه(ع) نیز از صلبی به صلب دیگر وجود آمدند و تنها کسی که صلب ندیده است ـ غیر از عیسی بن مریم(ع) ـ حضرت زهرا(س) است.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به ماجرای دور شدن پیامبر اکرم(س) از خدیجه(س) به مدت 40 روز و به دنیا آمدن فاطمه زهرا(س) بعد از این مدت، گفت: این دوری 40 روزه به دلیل فراهم شدن طهارت روحی و جسمی ایشان نبوده است، چراکه پیامبر اکرم(ص) معصوم است و نیازی به طهارت روح و جسم ندارد، آنان نه تنها مطهرند، بلکه طاهر یعنی پاک‌کننده نیز هستند، پس مشخص می‌شود که برنامه خداوند چیزی دیگری بوده است.

وی با تأکید بر لزوم تلاش برای افزایش معرفت به حضرت زهرا(س) و مهدی(عج) گفت: دستیابی به این معرفت امری نسبی است و هر کسی به اندازه توانش به آن دست پیدا خواهد کرد، اما باید این نکته را توجه داشت که باید از حالت سکون خارج شد و برای دستیابی به معرفت زهرایی تلاش کرد.

آیت‌الله قرهی با اشاره به آیه «لا یُكَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها» اظهار کرد: این آیه به این معناست که انسان باید پیوسته در حال حرکت باشد، حتی اگر در این مسیر با موانعی روبرو شد، آنها را با همت و پشتکار کنار بزند و به مسیرش ادامه دهد، در چنین فضایی این خداست که دست آدمی را می‌گیرد و او را به سرانجام می‌رساند.

در عرصه مهدویت کوتاهی کردیم

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با تأکید بر اینکه در حوزه مهدویت باید بسیار تلاش کنیم، گفت: کوتاهی ما در عرصه مهدویت منجر شد تا دشمن با تمام قدرت وارد میدان شود و به ارائه تفکرات و تصورات خود در قالب برخی موسسات و نهادها بپردازد.

وی درباره علت کوتاهی و کم‌کاری در حوزه مهمی چون مهدویت تصریح کرد: علت این کوتاهی این است که ما اصل که مهدویت باشد رها کردیم و به فرعیات روی آوردیم. دانستن اصول فقه، تفسیر، ادبیات و ... بسیار لازم است، اما هیچ کدام اصل نیست، چراکه تمام اینها و بسیاری دیگر فقط ابزاری هستند که باید از آنها استفاده کرد، به عبارت دیگر، هیچ کدام از دروس حوزه موضوعیت ندارد، بلکه همگی به خاطر بندگی خدا و فهم معارف است.

ارسال نظرات