صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 14 August 2023
کتاب «اسلام­ ستیزی غرب و کلیسا» اثر سیدهادی خسروشاهی با محوریت اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی روانه بازار کتاب شد.
کد خبر: ۸۸۳۷۲۸۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «اسلام­‌ستیزی غرب و کلیسا» نوشته استاد سید هادی خسروشاهی به همت انتشارات کلبه شروق قم منتشر شد.

نویسنده کتاب که از نویسندگان باتجربه حوزه علمیه قم و از شاگردان امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) است و به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان فعالیت می‌کرده است، پس از نگارش «واتیکان، دنیای اسلام و غرب» و ترجمه «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» نوشته آیت‌الله کاشف الغطاء، به مسأله اسلام ستیزی غرب و کلیسا پرداخته است.

امپریالیسم غرب در کلیت خود، با همکاری عملی «واتیکان» و بخش اعظم ارباب کلیسا در بلاد دیگر، تا آن­جا که در توان دارند، بر مسأله «اسلام‌­هراسی» در همه جای جهان، به ­ویژه کشورهای غربی ـ اعم از اروپا و آمریکا ـ دامن می‌زنند تا آن­جا که هم ­اکنون از مرحله اسلام­ هراسی، به فاز «اسلام‌­ستیزی»! رسیده‌­­اند و با استفاده از وسایل و ابزاری که در اختیار دارند، به این توطئه شوم و ضد اخلاقی خود ادامه می­‌دهند. این کتاب شامل چند بحث این فعال باتجربه و صاحب نظر مسائل بین‌المللی در این رابطه است که به مناسبت­‌های مختلف تهیه شده و می­‌تواند ماهیت توطئه و عاملان اصلی آن را افشا کند.

«اسلام‌­هراسی» و یا به عبارت روشن­‌تر «اسلام­ ستیزی» پدیده جدیدی در غرب مسیحی نیست. از زمان ظهور اسلام، به تعبیر قرآن مجید، «احبار و رهبان» همواره در حال توطئه بر ضد اسلام و مسلمین بوده‌­اند، که بعدها و از زمان­‌های بسیار دور همچنان ادامه یافته و در دوران جنگ­‌های صلیبی و قتل عام مردم مسلمان به فتوای پاپ­‌ها و مأموران کلیسا، به مرحله تکاملی خود رسیده است.

در عصر ما، علاوه بر این­که جنگ­‌های صلیبی نیابتی در اغلب کشورهای اسلامی ـ عربی ـ آفریقایی ادامه دارد و همه­ روزه هزاران مسلمان بی­‌گناه توسط مزدوران عرب و غرب با سلاح­‌های اهدایی امپریالیسم غرب و صهیونیسم بین­‌المللی قتل عام می­‌شوند، در این میان پدران روحانی و در رأس آن­ها عالی­جناب پاپ به دعا و نیایش ـ فقط برای مسیحیان ـ و به برکت‌­بخشی و قدیس­‌سازی مشغولند و گویا از فجایع ضد بشری هم­‌کیشان خود، اصولاً آگاه نیستند. اسلام‌­هراسی کنونی در غرب بر ضد هر کسی که مسلمان نامیده می‌­شود و یا فقط پوشش اسلامی دارد، به طور گسترده‌­ای ادامه داشته و در عمل تبدیل به اسلام­‌ستیزی شده است.

به نظر استاد خسروشاهی، نویسنده کتاب «اسلام ستیزی غرب و کلیسا»، موج جدید اسلام­ ستیزی با یک سخنرانی جناب ژوزف راتزینگر یا پاپ بندیکت شانزدهم، پاپ سابق، علیه پیامبر اکرم(ص) به این دشمنی، جنبه رسمی و علنی داد و جورج بوش پسر، رئیس ­جمهور اسبق آمریکا، همزمان و به صراحت از «جنگ مقدس» ـ صلیبی ـ سخن گفت و پس از این مقدمه چینی­‌ها، توطئه تجاوز رسمی و علنی بر ضد کشورهای اسلامی آغاز شد و صدها هزار نفر از مسلمانان در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، یمن، لیبی، لبنان و... با هجوم وحشیانه جنایتکاران صلیبی عصر ما، قتل­ عام شدند که هنوز هم این جنایات به شکل روشن و آشکاری در این کشورها ادامه دارد.

او در پایان مقدمه‌­اش بر این کتاب می­‌نویسد: «متأسفانه واتیکان در قبال اسلام­ هراسی و اتهامات بر ضد مسلمانان، نه ­تنها موضعی قاطع و رسمی نمی­‌گیرد، بلکه خود به نحوی پنهان یا آشکار، با همکاری امپریالیسم، آتش­‌بیار معرکه است و آن­وقت باید پرسید چگونه از گفتگوی بین ادیان و «حوار مسیحی ـ مسلمان» سخن می­‌گوید؟»

کتاب «اسلام ستیزی غرب و کلیسا»، متن یک سخنرانی، یک گفتگو، یک مقاله و چند یادداشت کوتاه استاد خسروشاهی درباره «اسلام ­هراسی» و «خشونت مسیحیان در طی قرون مختلف» است که با توجه به اهمیت آن و برنامه ­ریزی جدی برای مقابله با آن، در قالب کتاب حاضر منتشر شده است.

بخش اول کتاب با عنوان «اسلام­ ستیزی غرب: استشراق و مستشرقین»، متن سخنرانی استاد خسروشاهی در انجمن علمی ادیان حوزه علمیه قم است. استاد خسروشاهی در این سخنرانی، برای استشراق (شرق شناسی) چهار مرحله ترسیم کرده است: 1. مرحله استشراق مذهبی و رابطه آن با تبشیر، 2. مرحله نظامی و آثار جنگ‌­های صلیبی بر استشراق، 3. مرحله سیاسی استعماری برای استشراق، 4. پدیده استشراق علمی و آکادمیک.

وی علی­رغم تقدیر از تلاش خالصانه و صادقانه معدود مستشرقین، معتقد است که مراحل سه ­گانه استشراق در همه مراحل با اسلام­ ستیزی و مسلمان‌کشی همراه بوده است و اسلام ­ستیزی غرب در مرحله چهارم نیز علی­رغم استشراق علمی، با شدت بیشتر و شکلی دیگر، همچنان ادامه یافت و ادامه دارد که به صورت فشار بر مسلمانان در همه کشورهای اسلامی و منع آن­ها از پوشش اسلامی و تضییع حقوق قانونی و انسانی آن­ها می­‌توان دید. وی در پایان این گفتار، خواستار انجام تحقیقات جدی و عمیق در دو موضوع: «استشراق و مستشرقین» و دیگری «تبشیر مسیحی­‌گری» (به ویژه در ایران و از زمان قاجار تاکنون) شد.

بخش دوم کتاب، گفتگوی مجله «تاریخ در آئینه پژوهش» با استاد درباره «سابقه و ریشه تاریخی دشمنی دستگاه پاپی با اسلام» است. ایشان معتقد است که متأسفانه موضع­گیری پاپ و واتیکان در قبال حوادث جهان اسلام در راستای اهداف سیاسی ـ نظامی سرمایه‌­داری و امپریالیسم غربی است. ایشان در این گفتگو بیان می‌­کند که غرب در کلیت خود، ماهیت نژادپرستانه‌­ای دارد و اکنون پیشرفت مسلمانان و توسعه و گسترش نفوذ اسلام در اروپا و آمریکا و گرایش اندیشمندان و روشنفکران غربی به اسلام، به اضافه اسلام­ آوردن مستمر انبوهی از افراد عادی مسیحی در غرب و آفریقا و آسیا و نیز رشد و ازدیاد جمعیت مسلمانان در اروپا، و عواملی از این قبیل، باعث شده که آن­ها نگران نفوذ و سلطه مسلمانان شده و به آغاز جنگ صلیبی جدید روی آوردند.

استاد خسروشاهی معتقد است که کشورهای غربی، بخش سیاسی ـ نظامی تهاجم بر ضد مسلمانان را اداره می­‌کنند و پاپ و کلیسا مأموریت هجمه فرهنگی ـ مذهبی بر ضد مسلمانان را عهده­ دار شده‌­اند. نشر کاریکاتورهای اهانت ­آمیز در جراید غربی و نمایش­ فیلم­‌های زننده بر ضد پیامبر اعظم(ص) نشان دهنده عمق توطئه‌­ای است که غرب در کلیت خود، بر ضد اسلام و مسلمانان تدارک دیده است.

بخش سوم کتاب مقاله­‌ای از استاد خسروشاهی درباره «جنگ­‌های صدر اسلام و جنگ‌­های صلیبی» است که استاد در آن به این اتهام قدیمی که «اسلام دین جنگ و جهان­گشایی بوده و به زور شمشیر پیش رفته است» پاسخ شایسته و متقن داده است؛ اتهامی که قرن­‌هاست دشمنان اسلام و در رأس آن پاپ‌­ها و ارباب کلیسا آن را تکرار کرده­‌اند و در زمان ما هم طبق پروژه اسلام­‌ستیزی سازمان سیا و دیگر نهادهای وابسته به امپریالیسم جهانی، به اوج خود رسیده است. استاد خسروشاهی در این مقاله ابتدا به دیدگاه تورات و عهد قدیم و عهد جدید درباره جنگ و انگیزه­‌های آن و چگونگی آن را پرداخته است و سپس آمار آدم­کشی­‌ها و خونریزی­‌هایی که در قرون گذشته به دست یهودیان و نصارا انجام شده است را بیان می‌­کند و سپس بحث­ «جهاد در اسلام» و انگیزه‌­های آن و جنگ­­‌های صدر اسلام را تبیین می­‌کند و این دو را با هم مقایسه می­‌کند تا نشان دهد که غربیان به دروغ و غلط، اسلام را دین جنگ و خشونت و خونریزی­ معرفی کرده­‌اند، در صورتی که واقعیت­‌های تاریخی، خلاف این مطلب را ثابت می­‌کند و پس از بررسی کامل مخاطبان خواهند فهمید که تنها دین صلح و هم­زیستی جهانی، دین اسلام است و بس. این مقاله نخست در سال 1348 تحریر شد و در سالنامه «سیمای اسلام» و نشریه «دارالتبلیغ اسلامی» چاپ شد.

پایان بخش کتاب هم سه یادداشت کوتاه است با عناوین «سابقه اسلام‌ستیزی» (نوشته شده در عید غدیر سال 1387)، «توطئه مذهبی ـ سیاسی مسیحیت افراطی!» (گفتگویی کوتاه با خبرگزاری قرآن ایران (ایکنا))، در تاریخ خرداد 1394 در نقد سخنان پاپ بندیکت شانزدهم) و «آیین شمشیر کدام است؟» (یادداشتی در پاسخ به تهمت ناجوانمردانه مبشران مسیحی و مستشرقان به اسلام درباره «اسلام به زور شمشیر پیش رفته است».)

استاد خسروشاهی در یادداشت آخر بیان می‌­کند کسانی که می­‌گویند «اسلام به زور شمشیر پیش رفته» نظری جز اسلام­‌ستیزی و کینه­‌دوزی ندارند و واقعیت­‌های تاریخی گذشته و حوادثی که در عصر ما به وقوع پیوسته، این ادعای ناجوانمردانه را تکذیب می­‌کند.

فهرست اعلام، اماکن و کتب هم به کار ارزش بیشتری داده و مطالعه و فیش‌برداری و تحقیق آن را برای محققان و مخاطبان آسان­‌تر ساخته است.

کتاب «اسلام­ ستیزی غرب و کلیسا» در 104 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 4000 تومان در زمستان 1395 از سوی انتشارات کلبه شروق منتشر شده است.
ارسال نظرات