صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 28 June 2023
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: شناخت، افشا و مبارزه با مفاسد یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه محسوب می‌شود و سکوت در مقابل آن خیانت است.
کد خبر: ۸۸۳۷۶۹۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، تأکید کرد: شناخت، افشا و مبارزه با مفاسد یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه محسوب می‌شود و سکوت در مقابل آن خیانت است.

وی مبارزه با مفاسد در سه سطح بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای را بسیار مهم دانست و افزود: داعش نمونه‌ای از مفسده بین‌المللی، حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها مفسده ملی و فساد اخلاقی یک مسئول در استان، مفسده منطقه‌ای محسوب می‌شود که باید با شناخت دقیق آن‌ها، دست به افشا و مبارزه بزنیم.

امام جمعه قزوین با بیان این‌که دولت تنها به رئیس‌جمهور و وزرا خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: باید نسبت به کارها و خدماتی که در کشور توسط بدنه بسیار وسیع کارکنان دولت انجام می‌شود، امید و نشاط داشته باشیم و تلاش‌های آن‌ها را قدر بدانیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت هدایت و مدیریت حرکت‌های مذهبی را یکی دیگر از رسالت‌های ائمه جمعه دانست و اذعان کرد: برخی‌ها تلاش می‌کنند از ایام مذهبی نظیر ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) برای ایجاد اختلافات مذهبی سوء استفاده کنند و ائمه جمعه باید مراقب این حرکت‌های فتنه انگیزانه باشند و در مقابل آن راهکار مناسبی اتخاذ نمایند.

وی نماز جمعه را فرصت بسیار مناسبی برای تقویت مبانی تربیتی دانست و تصریح کرد: پیگیری تقویت مبانی تربیتی یکی از جدی‌ترین رسالت‌های ائمه جمعه محسوب می‌شود و خطبه‌های نماز جمعه فرصت مناسبی برای تقویت مبانی تربیتی به شمار می‌آید.

عابدینی در ادامه تبیین مبانی سیاست دینی در جامعه را ضروری دانست و اضافه کرد: ائمه جمعه باید مردم را نسبت به اهمیت ملاک‌های ایمانی و ارزشی کاندیداها در انتخابات آگاه کنند و این مهم رسالتی است که در تمام ایام باید به آن پرداخته شود.  

امام جمعه قزوین صداقت را یکی از ملاک‌های مهم در تمام حوزه‌ها، به ویژه حوزه سیاسی دانست و تأکید کرد: صداقت ملاکی است که همواره مورد توجه امام علی (ع) بوده و ایشان صداقت را رمز موفقیت در تمام کارها، حتی جنگ‌ها معرفی کرده‌اند.

وی افزود: امروز شاهدیم که برخی از مسئولان به خاطر عدم بهره‌مندی از صداقت، حرف‌هایشان ضد و نقیض می‌شود و با وجود این‌که گفتند از رکود عبور کردیم، پس از چندی آن را رد کردند و گفتند کشور همچنان دچار رکود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان حب دنیا را یکی از آفت‌های جدی در بین مسئولان برشمرد و خاطرنشان کرد: حب دنیا سبب بسیاری از انحرافات در جامعه و در بین مسئولان می‌شود و خطر حب دنیا بارها از سوی قرآن و امام علی (ع) تذکر داده شده است.

عابدینی اظهار کرد: در مملکتی که برخی‌ها نیازمند 500 هزار تومان هستند و برای رفع نیازشان به هر دری می‌زنند، مجلس حقوق 24 میلیونی را تصویب و قانونی اعلام می‌کند و یقیناً تصویب چنین قوانینی ظلم آشکار به مردم است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات