صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - 04 July 2023
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر یاد و خاطره شهدا فراموش شود راه آنها هم فراموش می شود.
کد خبر: ۸۸۳۸۰۴۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در یادواره 450 شهید کارمند استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا اظهار داشت: شهدا در سایه عشق و عرفانشان چهره تابناک حق و حقیقت را مشاهده کردند و در دامن حقیقت فدا شدند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر 450 شهید کارمند استان برگزاری یادواره‌ها را ارزشمند دانست و عنوان کرد: شهادت عالی ترین قله ای است که انسان آن را فتح می کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهدا در مراتب متفاوت قرار دارند و همگی در یک درجه نیستند، افزود: شهدا به مناسبت فاز ارزش‌های الهی، معنوی، عرفانی، عشق و عبادتی که داشتند با دیگر شهدا تفاوت دارند.

وی با تاکید بر اینکه هر اندازه فاز معرفت، اخلاص و ایثار انسان قوی‌تر باشد به همان نسبت شهادت او والاتر و با ارزش‌تر خواهد بود، عنوان کرد: امام سجاد(ع) با وجود کسالت و غل و زنجیر بعد از واقعه عاشورا با طی کردن 80 کیلومتر از کوفه به کربلا می رود و همه شهدا را زیر پای امام حسین(ع) دفن ولی حضرت حبیب ابن مظاهر را در محلی جدا دفن می کند.

محمدی ایمان، اعتقاد، عرفان و عشق و معرفت خاص حبیب ابن مظاهر را عاملی برای این امر دانست و بیان داشت : امام سجاد (ع) بخاطر اینکه مقام و مرتبه الهی حبیب ابن مظاهر در میان شهدا مشخص شود او را جداگانه دفن کرد.

وی مرتبه شهدای کارمندی را نسبت به دیگر شهدا بالاتر دانست و عنوان کرد: این به دلیل این است که آنها از پست و مقام و جایگاه خود چشم پوشی کردند، انسان به خیلی چیزها علاقمند و وابسته است ولی عشق انسان به پست و مقام از همه چیز تندتر و داغ‌تر است و این چشم پوشی آسان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کارگران تعلق خاطری نسبت به پست و مقام و جایگاه ندارند، تاکید کرد : شهدای کارگر به راحتی از تعلقات خود چشم پوشی می‌کنند ولی برای پست های مهم همچون وزرات و ریاست دل کندن آسان نیست بنابراین مرتبه شهدا متفاوت است.

* علت کشتارها و جنایت‌ها در جهان حب پست و مقام است

وی در همین خصوص با اشاره به حدیثی از ائمه(ع) با بیان اینکه محبت و لذت پست و مقام به عنوان آخرین و بالاترین لذتی است که از زیر دندان صدیقین می رود، اضافه کرد: این نشانگر آن است که انسان در مقابل پست و مقام سخت زمین گیر است.

وی علت خونریزی‌ها، کشتارها و جنایت‌ها در جهان را به دلیل حب پست و مقام تلقی کرد و ابراز داشت: اگر جنگ جهانی اول و دوم رخ داد و آمریکا و اسرائیل و حکام عرب دست به جنایت می زنند به دلیل این است که می خواهند کل جهان در اختیار آنان باشد و ریاست را به دست گیرند.

محمدی با بیان اینکه مسئولین باید مواظب باشند که خودشان سوار مقام شوند نه اینکه مقام سوار بر آنها شود و با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در جنگ صفین با کفش های پاره با دشمن نبرد می کرد، گفت: به فرموده ایشان حکومت و امپراطوری دنیا به اندازه این کفش پاره برای او ارزش نداشت و هدفش فقط رساندن حق به حق دار بود و این باید برای مسئولین الگو باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسئول باید در جایگاهی باشد که نه تعریف و تمجید و نه تهمت و بد گویی بر روی او تاثیری داشته باشد، گفت : انسان باید آنچنان خود را عالی بسازد که جزء محبت خدا و رسول(ص) از محبت جاه، مقام، پست، فرزند و همسر و همه محبت های پوشالی دل برکند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که «ثواب زنده نگهداشتن شهدا کمتر از شهادت نیست » بیان کرد :این جمله دل انگیز است چرا که شهدا در شرایط بسیار سخت رفته اند و در راه خدا شهید شهده اند.

محمدی حضور مردم در مراسمات شهدا را نوعی شهادت دانست و خاطرنشان کرد: اگر یاد و خاطره شهدا فراموش شود راه آنها هم فراموش می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات