صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲ - 26 June 2023
یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج» تبیین کرد
علی یونسی گفت: متاسفانه خودروسازان در بزنگاه های تحریم به گونه ای متضاد رفتار کردند خودروسازان در زمان تحریم از این شرایط بهره برداری و موج سواری کردند تنها قیمت خودرو را بدون در نظر گرفتن کیفیت افزایش دادند.
کد خبر: ۸۸۳۸۸۷۶
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲

 علی یونسی استاددانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: انحصارگرایی در حوزه صنعت خودروسازی فراوان است.  علی رغم اینکه خودروسازان مطرح می‌کنند که انحصارگرایی وجود ندارد ولی عملکرد خودروسازان همانندسازی انحصارگرایانه است.

 وی با بیان اینکه خودروسازان در قیمت گذاری ها شرایطی را مطرح می کنند که از شرایط رقابتی بیشتر است افزود: از حدود  3- 4 سال گذشته شاهد هستیم که قیمت خودروی  تولید شده  متفاوت است اگر در نمایندگی به قیمت تقریبی 30 میلیون به متقاضی عرضه می شود؛ در بازار  با قیمت 38 میلیون تومان وجود دارد این در حالی است که خودروسازان معتقد بودند تا مابقی قیمت خودرو نصیب خودروسازان شود .

وی در ادامه بیان داشت: افزایش قیمت باید بهمراه ثبات کیفیت در صنعت خودروسازی مدنظر قرار بگیرد. متاسفانه خودروسازان و تولیدکنندگان خودرو در بزنگاه های تحریم  به گونه ای متضاد رفتار کردند این به این معنی است که خودروسازان در زمان تحریم از این شرایط  بهره برداری کرده و موج سواری کردند تنها قیمت خودرو را بدون در نظر گرفتن کیفیت افزایش دادند.

ارسال نظرات