صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 13 August 2023
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم مطرح کرد
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: این جمعیت در روز طبیعت برنامه‌های مختلفی را در نقاط مختلف استان برای مردم قم و مسافرین دارد.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۴۱
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد مصباحی با اشاره به اجرای طرح نوروزی ایمنی و سلامت مسافرین در استان اظهار کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در این طرح در 16 پست ثابت و هشت پست سیار و سحاب به مردم و مسافرین خدمات ارائه می‌دهند و در روز طبیعت خدمات ویژه ای از سوی اکیپ‌های طرح ایمنی و سلامت به مردم ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: زمان بازگشت بسیاری از مسافرین در روزهای آخر تعطیلات نوروزی است، به همین دلیل از مسافرین و مردم استان قم درخواست می‌کنیم که در این روزها به صورت ویژه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد کاهش آمار تصادفات در روزهای پایانی تعطیلات باشیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: از برنامه‌های پایگاه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین استان در روز طبیعت می‌توان به برپایی غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، سنجش فشار خون مردم به صورت رایگان و خدمت رسانی و گشت زنی دوچرخه سواران طرح سحاب در اماکن حضور خانواده‌ها اشاره کرد.

مصباحی با اشاره به اقامه نماز جماعت در اکیپ‌های جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: برگزاری باشکوه نماز جماعت را با حضور جوانان هلال احمر و مردم در این اکیپ‌ها در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین در دستور کار خودمان قرار دادیم.

وی ادامه داد: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم در روز طبیعت در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، آن‌ها ضمن پاکسازی این محیط‌ها، بروشورهایی را در مورد حفظ محیط زیست و مقابله با تخریب طبیعت به مردم می‌دهند و با پرسنل اداره منابع طبیعی در زمینه فرهنگ سازی رعایت نکات ایمنی توسط گردشگران همکاری می‌کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: از دیگر برنامه‌های جوانان این جمعیت در روز طبیعت می‌توان به برپایی ایستگاه نقاشی ویژه دوستی کودکان با طبیعت، اهدای پاکت زباله و بسته‌های فرهنگی به مسافرین، برگزاری مسابقات ورزشی طناب کشی و برنامه‌های شاد فرهنگی در پایگاه‌های مجاور بوستان‌ها اشاره کرد.

مصباحی با اشاره به طرح ابتکاری ویژه جمعیت هلال احمر استان قم در بوستان بنیادی اظهار کرد: در این طرح فعالیت‌های آموزشی، هنری، فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی شد، به این صورت که اعضای جوان و غنچه‌های جمعیت هلال احمر میان مسافرین و شهروندان کیسه‌های زباله خشک و تر را در بوستان بنیادی توزیع کردند و از آن‌ها خواستند که برای حفظ محیط زیست زباله‌ها را در جایگاه‌های مخصوص قرار بدهند.

وی ادامه داد: همچنین برای فضای فرهنگی و آموزشی ایستگاهی را در نظر گرفتیم تا پس از توزیع کیسه‌های زباله، مسابقه نقاشی ویژه کودکان در این ایستگاه برگزار شده و به کودکان شرکت کننده در این مسابقه جوایز زیست محیطی ارائه شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: از جمله برنامه‌های این جمعیت در روز طبیعت می‌توان به همکاری با سازمان پسماند در زمینه ارائه آموزش‌هایی در خصوص حفظ محیط زیست به شهروندان، ارائه آموزش‌های کمک‌های اولیه و ارائه هشدارهای ایمنی به مردم در خصوص مناطق پرخطر اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال احمر در استان قم نیز در روز طبیعت برنامه‌هایی همچون برگزاری مسابقات ویژه کودکان، توزیع پلاستیک زباله در بوستان‌ها و مبادی ورودی روستاها و شهرهای تابعه قم، برنامه نقاشی روی چهره و اقامه نماز جماعت را دارند.

ارسال نظرات