صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - 13 July 2023
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی درگفتگو با خبرگزاری بسیج :
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی نماز را نیاز حقیقی و ضروری انسان خواند و گفت: در سایه اقامه نماز فضایل اخلاقی در انسان پرورش می بابد و انسان از گناه و آسیبهای اجتماعی مصون می ماند
کد خبر: ۸۸۴۳۳۸۱
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
حجت الاسلام علی لرستانی در گفت گو با خبرنگار خبرگزری بسیج از لرستان اظهارداشت: نماز از بهترین اعمال دینی است و در دین اسلام به آن توجه زیادی شده است.

وی با بیان اینکه نماز نیاز حقیقی و ضروری انسان و کامل ترین عبادت خدای متعال است، افزود: نماز سبب پرورش فضایل اخلاقی، تکامل روحی و معنوی انسان می شود.

و پایبندی به دستورات دین از جمله نماز را از عوامل مهم کاهش جرایم و آسیبهای اجتماعی عنوان کرد و گفت: با توجه به تعالیم قرآن کریم، مهم ترین دلیل بعثت انبیا الهی مبارزه با مفاسد اجتماعی بیان شده است.

وی مهم ترین رسالت دین را رهایی انسانها از تباهی، فساد و گمراهی عنوان کرد و اظهار داشت: تبیین و ترویج فرهنگ نماز در جامعه به ویژه بین نسل جوان و نوجوان جامعه می تواند مانع بروز انحرافات گوناگون در بین اقشار آسیب پذیر جامعه باشد.

حجت الاسلام لرستانی تصریح کرد: اگر افراد جامعه به ویژه نسل جوان اهل نماز باشند و رنگ خدایی به زندگی خود بخشند، مرتکب جرم و گناه نمی شوند و آسیبهای اجتماعی کاهش می یابد.

وی در ادامه با اشاره به «يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» خداوند متعال می فرماید: ای مردم، بپرستید خدایی را که آفریننده شما و پیشینیان شما است باشد که پارسا و منزّه شوید، افزود: با توجه به این آیه راه پیشگیری از جرم عبادت پروردگار است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که نماز خوب فحشا و منکر را از یک ملت بیرون می کند، اظهار داشت: عبادت پروردگار بهترین راه تقویت ایمان قلبی، ترک گناه و به يقين رسیدن انسانها می شود.

وی با اشاره به آیه «وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون، و خدا را بسيار ياد كنيد باشد كه شما رستگار گرديد» خاطرنشان کرد: یاد خدا موجب آرامش قلبی می شود و بهترین وسیله برای کنترل غرائز سرکش و جلوگیری از روح طغیان است.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه در قرآن آمده است: «وَ أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَر، و نماز را برپا دار كه نماز انسان را از زشتي‌‌ها و گناه بازمی دارد»، افزود: یاد خدا سبب می شود که انسانها به دام ارتکاب گناه و جرایم گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه ميزان بازدارندگي نماز از فحشا و منكر بستگي به درجات نماز، ميزان حضور و توجه در آن دارد، اظهار داشت: اگر نماز به صورت كامل اقامه شود، فرد نمازگزار باید در انجام اعمال صالح بكوشد و همزمان جويبار وجودش را از ناپاكي، آلودگي و رذايل نفساني پاک کند و به اندازه ظرفيت وجودي خویش مؤمن و معتقد گردد تا نمازش معراج مؤمن و نزديك كننده انسان با تقوا به خدا شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی پایبند بودن به دستورات دین مبین اسلام، اقامه نماز و ارتباط محکم داشتن با پروردگار متعال راه رهایی از وسوسه های شیطانی، گناه و جرم بوده و مسیر سعادت دنیا و آخرت را سپری خواهیم کرد.


انتهای پیام /
 
گفت وگو کننده : سید سعید سهرابی
ارسال نظرات