صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 14 June 2023
مطرح شدن اقتصاد و اهمیت آن طی چند سال اخیر در آغاز سال در نامگذاری سال ها از سوی رهبر فرزانه انقلاب نشان از ضرورت آن برای پیشرفت کشور در همه ابعاد دارد.
کد خبر: ۸۸۴۴۷۳۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ابعاد مختلفی که خواه ناخواه اقتصاد مهم ترین رکن آن برای پیشرفت به شمار می رود تا بتواند شکوفایی و خودکفایی کشور را در سطح داخلی و خارجی رقم بزند.

بر همین اساس رهبر فرزانه انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را به عنوان شاه کلید حل مشکلات برای مسئولان در قالب سیاست های کلی ابلاغ کردند تا در دستگاه های مختلف بنا به مبنای آن ها اجرا شوند.

ولی آنچه در این میان مهم به نظر می رسد نوظهور بودن این پدیده(اقتصادمقاومتی) در جامعه به عنوان الگوست که باید با فرهنگ سازی آن را در جامعه نهادینه کرد.

نهادینه شدن این موضوع راهبردی قطعا نیازمند همت مسئولان و پای کار بودن مردم است تا با همدلی و اتحاد همچون عرصه های دیگر در مقاطع مختلف بتوان شاهد نتیجه بخشی آن بود.

برای نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تاکید آن به برخی از مسئولان که هنوز نسبت به این موضوع آن گونه که باید توجه داشته باشند، ندارند، نقش رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی و رکن چهارم جامعه ضروری به نظر می رسد.

رسانه ها در گام نخست به عنوان رصدکنندگان جامعه باید حرکت این دو گروه(مردم و مسئولان) را با نگاه تحلیلی و تفسیری تشریح و تبیین کنند و در گام بعدی آن را در بین سازمان های فرهنگ ساز اشاعه دهند.

برای این کار رسانه ها نقش مهمی در قالب گزارش، مصاحبه، یادداشت و ... دارند تا بتوانند این فرهنگ را با تبیین درست و اصولی در بین مردم نهادینه کنند که متاسفانه تاکنون اقدام رسانه ها در این خصوص رضایت بخش نبوده است.

همچنین رسانه ها باید به عنوان نمایندگان افکار عمومی از مسئولان در این خصوص مطالبه گری کنند تا با ارائه گزارش عملکرد آن ها، افکار عمومی را در جریان اقدامات صورت گرفته قرار دهند.

البته باید گفت رسانه ها برای پرداخت به این موضوع راهبردی مهم باید اطلاعات کامل و جامعی از اقتصادمقاومتی، اثرات و چگونگی اجرای آن داشته باشند تا بر اساس آن این موضوع مهم را در بین عموم مردم تبیین و فرهنگ سازی و از مسئولان مطالبه گری کنند وگرنه نمی توانند تاثیرگذار باشند.

بنابراین رسانه ها با کسب اطلاعات لازم می توانند موجب فهم مشترک مردم و مسئولان در خصوص اقتصادمقاومتی بوده و جامعه را در رسیدن به خودکفایی و خودباوری کمک کنند که اگر چنین اقدامی از طرف رسانه ها صورت گیرد قطعا کشورمان در این عرصه نیز همچون عرصه های دیگر در برابر فشارها و تحریم ها موفق خواهد بود.

ابراهیم نوروزی فر

ارسال نظرات