صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 08 January 2024
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: امسال نخستین خانه هنرمندان خرم‌آباد ساخته می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۱۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار غلامرضا منتظری صبح امروز در همایش روز قشر و تجلیل از هنرمندان عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس که در دفتر فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برگزار شد اظهار کرد: وقتی سخن از فرهنگ به میان می‌آید سخن از رشد و بالندگی است، فرهنگ دو رکن دارد که "فر" آن به معنای شکوه، عظمت و " هنگ" آن به معنای بالا و بالندگی است و غایت فرهنگ رشد و بالندگی انسان است.
وی بابیان اینکه هنر نیز بخش زیبای فرهنگ است که غایتی جز رشد و بالندگی ندارد، افزود: هنر عطیه خداوند است که بر آسمان اندیشه انسان نازل‌شده تا بتواند در پرتو کشش هنر انسان‌ها را به کوششی برای گام نهادن بر پله‌های سعادت و نیک بختی دعوت کند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور عنوان کرد: هنر در فرهنگ دینی نردبان صعود است نه وسیله سقوط و تباهی پس باید خیلی مراقب بودگاهی که آب شهر ما آلوده می‌شود مردم می‌بینند و گله‌مند می‌شوند اما آلودگی فرهنگی را کسی متوجه نمی‌شود چراکه فرهنگ برای مردم قالب لمس نیست، درحالی‌که به‌مراتب خطرناک‌تر است.
وی بابیان اینکه ما در قبال وقت و اندیشه مردم مسئولیت داریم، بیان کرد: مردم به نهادها و سازمان‌های فرهنگی اعتماد دارند که به خانواده خود اجازه می‌دهند یک محصول و تولیدی را ببینند پس باید از این سلاح نیرومند به شایستگی بهره بگیریم.
منتظری در رابطه با برنامه‌های سال 96 تصریح کرد: طرح مسجد محوری، شکل‌گیری هسته‌های هنری و ادبی در مساجد سراسر کشور تحت پوشش کانون‌های هنری و ادبی شهرستان‌ها، تلاش در راستای مردمی شدن هنر، تمرکززدایی و مسئله محوری از برنامه‌های سال 96 ما است.
وی عنوان کرد: بنا است در سال 96 زمانی که یک اثر هنری تولید شد نخستین جایی که ارائه شود مسجد باشد و پس‌ازآن پارک‌ها، مزار شهدا و جاهایی که مردم حضور دارند هنرمان نیز حضور پیدا کند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه بحث شعار سال را به‌عنوان موضوع جدی سازمان در حوزه فرهنگ‌سازی و هم در بخش تأمین نیازمندی‌های معیشتی و اقتصادی هنرمندان سراسر کشور قرار داده‌ایم، تصریح کرد: اگر به دنبال رشد متوازن هنری و ادبی کشور هستیم باید به تمام ایران توجه کرد، باید غبار محرومیت را از سیمای فرهنگی استان‌ها زدود که این کار به‌عنوان یک سیاست جدی سازمان است و بسیاری از برنامه‌های ملی را به استان‌ها محول می‌کنیم که شاهد این رشد و شکوفایی و بالندگی بیش‌ازپیش باشیم.
وی با اشاره به اینکه لرستان ازنظر فکری، فرهنگی بسیار ثروتمند و غنی است که باید توجه بیشتری به این دیار فرهنگ مدار شود تصریح کرد: یکی از جشنواره‌های ملی سال جاری در لرستان برگزار می‌شود و امسال نخستین خانه هنرمندان خرم‌آباد نیز ساخته می‌شود.
منتظری بابیان اینکه در سال 96 چند رخداد بین‌المللی داریم که برای استان‌ها نیز سهمی در نظر گرفته‌شده است، گفت: در راستای شعار سال آمادگی داریم از ایده‌های خلاق به‌طورجدی حمایت کنیم.
انتهای پیام/ ش

ارسال نظرات