محمود عباسی افزود: مدارس استان زنجان از مقبولیت مردمی برخوردار است و در واقع مدارس و معلمان در امر تعلیم و تربیت فرزندان، امین و مورد قبول جامعه هستند که باید با استفاده از این فرصت، قشر فرهیخته، انقلابی و ولایی تربیت کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: جایگاه معلم به لحاظ میدانی و براساس پایشهای علمی صورت گرفته در سالهای گذشته جایگاه معلم در کشور بسیار بالا بوده است.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه جوهره سند تحول بنیادین که ابلاغی رهبری معظم انقلاب و وزارت آموزش و پرورش است، تربیت انسان در بعد دانشآموزی است، تصریح کرد: در این سند 44 ویژگی با صفات برتر چون شجاعت، ایثارگری، منضبط بودن و انقلابی تعریف شده است.
عباسی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین انعکاسی از آرمان رهبران و متدینین و دانشمندان کشور است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در استان زنجان از زمان استقرار دولت یازدهم با روحیه بسیجی و جهادی در طراحی و بومیسازی سند تحول دستاورهای زیادی داشته است.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تربیت عمودی و بخشنامهای نتیجه خوبی به دنبال ندارد، تصریح کرد: تربیت و تعلیم نیازمند صبر و برنامهریزی و استمرار است.
عباسی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده که به تنهایی نمیتوان امور را پیش برد، اضافه کرد: بر همین اساس سیاست وزارت آموزش و پرورش مشارکت پذیری با همه دستگاهها به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
وی افزود: آموزش و پرورش نمی تواند بحث تعلیم و تربیت در تراز جمهوری اسلامی را به تنهایی بر دوش بکشد و موفقیت هرچه بهتر و بیشتر در این عرصه نیازمند مشارکت پذیری و تعامل است که این مهم نباید نادیده گرفته شود.
محمود عباسی به طرح های موفق آموزش و پرورش با بسیج اشاره کرد و گفت: طرح هجرت و راهیان نور از برنامه های مشترک این مجموعه با سپاه است که در سال تحصیلی امسال موفق به اعزام 5 هزارو پانصد نفر دانش آموز به مناطق عملیات جنوب و غرب کشور شدیم.