صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 02 June 2023
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: تیم‌های طلایه داران سلامت بسیج جامعه پزشکی لرستان همزمان با هفته سلامت به مناطق محروم و سخت گذر استان و محله‌های آسیب پذیر شهری اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۴۸۹۹۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
سرهنگ نبی اله شمس بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان اظهار داشت: امسال در هفته سلامت که از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار " زندگی سالم و با نشاط و امید" برگزار می‌شود برنامه‌های متنوعی در استان لرستان و در شهرستان‌های مختلف به اجرا گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش رو در هفته سلامت افزود: ویزیت رایگان پزشکان بسیجی در مطب‌ها، مراکز بهداشتی درمانی در تمامی شهرستان‌های استان، اعزام تیم‌های بهداشتی درمانی به مناطق محروم و سخت گذر استان و محله‌های آسیب پذیر شهری از اهداف مهم سازمان در این هفته است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان عنوان کرد: برپایی ایستگاه‌های سنجش سلامت در مصلی الغدیر خرم‌آباد و سایر مصلی‌های استان در روز جمعه، شرکت اعضای بسیج جامعه پزشکی به هشتمین کنگره بین المللی سلامت درحوادث و بلایا در تهران، پیاده روی و کوهپیمائی عمومی، کارگروه سلامت از برنامه های هفته سلامت است.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های هفته سلامت حضور مسئولان کانون‌های بسیج جامعه پزشکی استان در همایش ملی جنگ نرم و پدافند غیر عامل در حوزه سلامت، برگزاری نشست توجیهی برنامه‌ها و تجلیل از کانون‌های نمونه سال 95، انجام آزمایشات رایگان خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان دوره دفاع مقدس وجانبازان جنگ تحمیلی و نمایشگاه خطر سنجی با محوریت افسردگی است.

شمس بیرانوند در تشریح برنامه‌های این سازمان در زمینه شعار سال 96، "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" گفت: اقدام‌های اساسی در حوزه سلامت در زمینه اقتصاد مقاومتی گام‌های مختلف دارد از جمله آن کاهش هزینه‌ها و ایجاد بهره‌وری در این حوزه است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان تصریح کرد: حضور تیم‌های جهادی در مناطق محروم سبب می‌شود عده‌ای زیادی برای دریافت خدمات از مراجعه به مراکز درمانی در شهر‌ها بی‌نیاز شده و ارائه خدمات رایگان در این زمینه کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 توسعه آموزش‌های سلامت در فعالیت‌های جهادی مدنظر است خاطرنشان کرد: در نتیجه گسترش و در دسترس بودن خدمات درمانی برای محرومان، توسعه آموزش‌ها و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در مناطق محروم و نیمه برخوردار از موارد اساسی برای توسعه اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت مدنظر قرار گرفته است.

شمس بیرانوند اظهارداشت: براساس موارد مذکور و شعار سازمان جهانی بهداشت به عنوان افسردگی (بیایید صحبت کنیم)، سعی می‌شود با اعزام کارشناسان و پزشکان مربوطه با ارائه آموزش‌های بهداشت وروان در مدارس و مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی، اولاً افراد مستعد را شناسایی کنیم و سپس با ارائه آموزش‌ها به ویژه با تاکید بر زندگی ایرانی - اسلامی صحیح پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از بروز بیماری در مردم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال جدید و در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تمام تلاش خود را به کار می‌بریم افزود: در سال 96 اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی را به صورت متناوب و پیوسته را داریم و سعی می‌کنیم به عنوان بازوی یاری‌گر نظام سلامت برای ارتقاء سطح سلامت و رفاه اجتماعی در سطح استان عمل کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات