صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 17 June 2023
مدیرعامل شرکت تولید و توزیع انرژی‌های خورشیدی پیشگامان:
مدیرعامل شرکت تولید و توزیع انرژی‌های خورشیدی پیشگامان با بیان اینکه ۱۰۰۰ نیروگاه خورشیدی بر بام منازل یزد ایجاد می‌شود گفت: در این طرح هر شهروند متقاضی ۱۵ میلیون تومان پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۸۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سیدجواد حسینی عزآبادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد اظهار داشت: در دنیا اقدامات زیادی در حوزه انرژی‌های نو و پاک و جلوگیری از تولید گاز دی اکسیدکربن که یکی از گازهای گلخانه‌ای است، صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه گاز دی اکسید کربن مهمترین عامل گرم شدن زمین و وارد آمدن آسیب به محیط زیست به حساب می‌آید، گفت: برای تولید گاز دی اکسید‌کربن نیروگاه‌های فسیلی مهمترین جایگاه به حساب می‌آیند و در این نیروگاه‌ها به ازای هر کیلوات برق، 600 گرم از این گاز تولید می‌شود و اگر سوخت آن مازوت باشد، این مقدار به 950 گرم می‌رسد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید و توزیع انرژی‌های خورشیدی پیشگامان با تاکید بر اینکه باید به سمت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنیم، افزود: در برنامه ششم توسعه افزایش سهم انرژی‌های تجدید پذیر و گسترش نیروگاه‌های پراکنده و مقیاس کوچک از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی به ضرورت توجه به اجرای طرح آمایش سرزمینی، خاطرنشان کرد: هدف از این طرح بهره‌وری از منابع و ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و محیطی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی عزآبادی اظهار داشت: یکی از مزیت‌های استان یزد، تابش مناسب خورشید است که می‌توان از این ظرفیت در مقوله تولید انرژی‌های پاک استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید و توزیع انرژی‌های خورشیدی پیشگامان خاطرنشان کرد: در این رابطه طرح‌ها و اقدامات گسترده‌ای در سطح استان یزد برنامه‌ریزی شده که یکی از این طرح‌ها، اجرای طرح بام به بام است.

حسینی عزآبادی این طرح را به صورت مشارکتی و با همکاری مردم دانست و خاطرنشان کرد: به وسیله این طرح، در پشت بام منازل یک نیروگاه پنج کیلواتی ایجاد می‌شود.

وی از نیاز این نیروگاه به 50 تا 60 متر زمین خبر داد و گفت: در این طرح شهروندان 15 میلیون تومان سرمایه اولیه می‌گذارند و به ازای آن شش میلیون تومان سهام و همچنین ماهیانه 325 هزار تومان درآمد دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید و توزیع انرژی‌های خورشیدی پیشگامان با اشاره به اینکه علاوه بر این درآمد ماهیانه، هر سال از شش میلیون تومان سهام هم سود به مردم پرداخت می‌شود، گفت: با اجرای طرح بام به بام، به ازای هر کیلووات برق تولیدی، 600 گرم گاز دی اکسید کربن کمتر تولید و مصرف می‌شود.

حسینی عزآبادی اجرای این طرح را در دو دوره 10 ساله و مجموعا 20 سال دانست و تصریح کرد: شروع این طرح از همین ماه انجام می‌شود و پیش‌بینی ‌شود که با مشارکت مردم، یک هزار مورد از این نیروگاه‌ها در سطح یزد ایجاد شود.

ارسال نظرات