صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 13 August 2023
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان با خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و کمک به عمران و آبادانی کشور هست.
کد خبر: ۸۸۵۷۱۹۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرگرد پاسدار سید روح ا... موسوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز تأسیس بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با اشاره به  عملکرد بسیج سازندگی اظهار داشت : عملکرد بسیج سازندگی در سال ۹۵ به دودسته تقسیم می‌شود یک دسته اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و یک دسته هم برنامه‌های محرومیت‌زداییاست

وی افزود: برنامه‌های محرومیت‌زدایی قالب‌های مشخص و دستورالعمل‌های تعریف‌شده‌ای دارند و اقتصاد مقاومتی که بیشتر در قالب تسهیلات و شناسایی پتانسیل‌های ایجاد اشتغال در شهرستان است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خرم‌آباد در رابطه با مأموریت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد: یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان با خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و کمک به عمران و آبادانی کشور است.


وی افزود: دیگر مأموریت کمک به دولت در خدمت‌رسانی محرومیت‌زدایی و سازندگی کشور به‌ویژه در طرح‌های ملی مانند واکسیناسیون و احیای جنگل‌ها است.


موسوی خاطرنشان کرد: فرهنگ کار و تلاش باروحیه بسیجی، کمک به محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی با به‌کارگیری مردم در سازندگی کشور، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، افزایش توان فنی و تجربی جوانان و بسیجیان، ایجاد فضای مناسب برای تشکیل و یادگیری فعالیت‌های گروهی، کمک به رفع مشکلات بیکاری جوانان اعم از موقت و دائم، بهره‌برداری از توان متخصصین بسیجی در امور تخصصی سازندگی، کاهش هزینه‌های پنهان دولت با استفاده از طرح‌های بسیج سازندگی مأموریت‌هایی هستند که در رفع مشکلات مردم و محرومیت‌زدایی نقش بسزایی دارند.


وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی ناحیه خرم‌آباد در سال ۹۵ عنوان کرد: یکی از این فعالیت‌ها برگزاری اردوهای جهادی است که در قالب اردوهای یک‌روزه، هفت‌روزه و ده‌روزه که طرح هجرت دانش‌آموزی می‌گویند برگزارشده است. در اردوهای یک‌روزه ۵۵۰۰ نفر، در اردوی هفت‌روزه ۴۵۰ نفر و ۳۸۰ نفر در اردوی ده‌روزه طرح هجرت دانش‌آموزی شرکت کردند. معمولاً اردوهای یک‌روزه و هفت‌روزه در قالب محرومیت‌زدایی و کمک به محرومین و عمران و آبادانی هستند. اردوی ده‌روزه طرح هجرت دانش‌آموزی در راستای ترمیم، رنگ‌آمیزی و بازسازی مدارس به عهده دانش آموزان است که در فصل تابستان برگزار می‌شود به‌وسیله دو حوزه بسیج خواهران و بسیج برادران دانش‌آموزی سپاه ناحیه خرم‌آباد انجام می‌شود.


مسئول بسیج سازندگی ناحیه خرم‌آباد گفت: از دیگر فعالیت‌های این معاونت حفظ منابع طبیعی است که یکی از طرح‌های ملی و از طرح‌های تأثیرگذار و هدفمند در جامعه است و همچنین یک فرهنگ خیلی خوب در مردم پیاده می‌شود که مردم برای حفظ محیط‌زیست خودشان باید مشارکت کنند. در ادامه افزود: اعم اقداماتی که بسیج سازندگی انجام داده یکی مانورهای اطفای حریق است که برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌های مراتع توسط بسیجیان با همکاری منابع طبیعی، محیط‌زیست، هلال‌احمر و آتش‌نشانی انجام‌شده است.


وی با اشاره به کارهای بسیج سازندگی در ایجاد احیای جنگل‌ها و بیابان‌زدایی افزود: در روز و هفته درختکاری کاشت درخت و نهال‌های مختلفی در قسمت‌ها و نقاط مختلف شهر مانند بام شهر و همچنین طرح کمربند سبز (انتهای پشته حسین‌آباد) همچنین در منطقه میدان تیر خرم‌آباد با کاشت نهال بسیج سازندگی توانسته خدمت بزرگی در عرصه حفظ منابع طبیعی و درختکاری انجام داده باشد.


موسوی گفت: از دیگر اقداماتی که بسیج سازندگی انجام داده اعزام ۲۵۰ نفر نیرو به منطقه جنوب کشور در راستای بیابان‌زدایی و کاشت نهال داشتند که در ایام نوروز با همکاری پایگاه‌ها و حوزه‌ها انجام گرفت و تعامل با دستگاه‌های داخل و بیرون سازمان در راستای عمران و محرومیت‌زدایی بود.


وی تصریح کرد: مهم‌ترین تعاملات و ارتباطات با سازمان‌ها را می‌شود به چند اداره و سازمان اشاره کرد مثل کمیته امداد امام خمینی در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به محرومین در بحث معیشت و معرفی محرومین که کمیته امداد نتوانسته آن‌ها را شناسایی کند بلکه توسط بسیج شناسایی شدند و به کمیته امداد معرفی شدند والان تحت پوشش کمیته امداد هستند و همچنین طرح‌های عمرانی که قرارِ است در سال ۹۶ توسط کمیته امداد اجرا بشود.


وی ادامه داد: بسیج سازندگی با یک تعاملی که با این اداره انجام داده این است که در بحث عمرانی نیرو را بسیج سازندگی تأمین کرده و مصالح و سایر مواد لازم را کمیته امداد تأمین کرده که تقریباً ۵۰ درصد هزینه‌های انسانی که تلف‌شده برطرف می‌شود و این‌یک طرح خیلی خوبی است اگر امسال به همت فرماندهان محترم و مسئول محترم کمیته امداد اجرایی بشود گام بلندی در رفع مشکلات محرومین خواهیم برداشت.

وی تصریح کرد: تعاملی که با بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرم‌آباد داشتیم باعث شد که خانواده‌های شهدا و ایثارگرانی که نیازمند بودند از طریق بسیج سازندگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران مشکلاتشان برطرف شود مثلاً قبر یک شهید در منطقه رباط با توجه به اینکه خانواده این شهید به شهر تهران نقل‌مکان کرده بودند به‌صورت قدیمی و سنتی باقی‌مانده و با رایزنی که از طریق بسیج سازندگی و کمک پایگاه صورت گرفت سنگ‌قبر عوض و بازسازی شد.


موسوی خاطر نشان کرد: از دیگر تعاملات بسیج سازندگی با آموزش‌وپرورش بود که از طریق حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج، بی‌سوادان را شناسایی و با برگزاری کلاس‌های سوادآموزی سازمان‌دهی شدند.


مسئول بسیج سازندگی ناحیه خرم‌آباد گفت: از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای است و این‌یک گام بلند در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان با توجه به تخصصی شدن اشتغال بود که بسیج سازندگی توانسته با برگزاری کلاس‌های آموزشی ۳۰۰ نفر را در رشته‌های مختلف مانند برق‌کاری ساختمان، صنایع‌دستی، خیاطی و ... آموزش و حتی اقدام به ارائه مدرک کرده است.


وی گفت: از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سال ۹۵ برگزاری کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد در مناطق آلوده به اعتیاد است. از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج ایجاد فضای آرام، امن و عاری از اعتیاد در این مناطق است که ابتدا با ترویج شروع‌شده، با بافت و محرومیت‌زدایی ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم بتوانیم در سال ۹۶ به‌صورت میدانی و عملی و همچنین گسترده‌تر وسیع‌تر در قالب‌سازمانی انجام بدهیم.


سرگرد موسوی با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود : اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های بسیج در رفع مشکلات بیکاری جوانان است. بسیج هم در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری با پرداخت تسهیلات مختلفی در زمینه‌های مختلف توانسته قدمی در راستای اقتصادی نمودن شهرستان بردارد. از مهم‌ترین اقداماتی که انجام داده پرداخت ۳ میلیارد و یک‌صد میلیون تومان تسهیلات باهدف ایجاد اشتغال است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: یک طرحی که در سال ۹۶ در نظر گرفته‌ایم و باید به‌صورت سازمان‌دهی اجرا شود این است که باید به سمت شرکت‌های تعاونی و ایجاد اشتغال‌های گروهی برویم چون اشتغال‌های گروهی ریسک شکست آن پایین‌تر است و شرکت‌های تعاونی فعالیت‌های بیشتری دارند و رقابت‌های بهتر و سالم‌تری دارند همچنین بازار کار و بازار فروش آن‌ها راحت‌تر است

 

انتهای پیام /

ارسال نظرات