صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی اظهار کرد:
تحلیل‌گر مسائل سیاسی ابراز کرد: قرار داد2030 فرهنگ ادبی ما که سه قشر دانش آموزان، اولیاء و معلمین ما را در برگرفته است، سه قشری که زمینه ساز رشد و تعالی کشور است و به نوعی با روی کار آوردن این طرح، مقاصد سیاسی دنبال می شود.
کد خبر: ۸۸۵۷۶۷۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

مرتضی نادری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون "قرارداد 2030 "اظهار کرد: قرار داد 2030 در واقع سند تحول بنیادی آموزش و پرورش است و هدف از آن به نوعی تقلید از آموزش کشورهای غربی است و یقینا تهاجم فرهنگی را بدنبال دارد.

وی افزود: سند تحول بنیادی آموزش و پرورش باید مطابق با فرهنگ و ادب و اسطوره های اسلامی و ایرانی کشورمان باشد و فرزندان و جوانان هر کشوری باید با تاریخ و فرهنگ همان کشور پرورش یابند نه آنکه فرزندانمان را با فکر و عقیده غربی‌ها پرورش دهیم، با این رویه دیگر جوان ایرانی به مفهوم واقعی وجود ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی اجرای قرارداد 2030 که نوعی تحول در اسناد بالا دستی دانست که زیرساخت های آموزش پرورش کشور را به صورت کلی تحت تاثیر قرار می دهد و گفته می‌شود که اجرای این معاهده نشان دهنده تاثیرپذیری کشور ایران از غربی‌ها است.

نادری اصول قرارداد 2030 را مغایر با تربیت اسلامی دانسته و تبیین کرد: ما ایرانی هستیم و مطابق با دین اسلام رفتار می‌کنیم، فرزندان ما باید نسلی با ایمان، دارای فکر و با ابتکار و عاشق انقلاب تربیت شوند و با تاریخ ایران و اسلام و ائمه اطهار آشنا باشند تا بتوانند بدرستی حرکت کنند.

وی در رابطه با قبول این طرح از سوی دولتمردان بیان کرد: تنها دلیلی که از قبول این طرح وجود دارد مطالعه نکردن این معاهده از سوی دولتمردان است و یا بر اساس گفته های مقام معظم رهبری نفوذ دشمنان در دستگاه تصمیم گیرنده نظام اسلامی است.

نادری در صورت عملیاتی شدن این طرح در حوزه آموزش و پرورش اذعان کرد: در واقع با عملیاتی شدن این طرح آموزش و پرورش ما بصورت غربی اداره می‌گردد و درست برخلاف خط و مشی‌های نظام عمل می‌شود و دیگر نسلی آرمانگرا و با ایمان وجود نخواهد داشت.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: برنامه 2030 درصدد لطمه زدن به کشور است و قطعا خروجی دانش آموزان ما سکولار می‌باشد و در زمینه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، فکری و اعتقادی دانش آموزان ما را به سمت غرب و خلاف جهت فرهنگی ما سوق می‌دهد.

نادری کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی در پایان این گفت و گو خاطرنشان کرد: قرارداد2030 علاوه بر زیر سوال بردن فرهنگ ادبی ما که سه قشر دانش آموزان، اولیاء و معلمین ما را در برگرفته است، سه قشری که زمینه ساز رشد و تعالی کشور است به نوعی با روی کار آوردن این طرح خواهان پیگیری مقاصد سیاسی هستند نه بهبود رویه آموزش در کشور.

وی خاطر نشان کرد: این سند یک سندی است که تعدادی افراد روشنفکر مخرب غرب گرا بدون مطالعه آن را امضا کرده اند تا وارد بحث جهانی شوند و در رویارویی با این مسئله ما باید نقشه شوم دشمن را با کاهش ضعف های داخلی جبران کنیم.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات