صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 30 July 2023
توسلی با بیان اینکه پیگیر حل مشکل بیمه ی مداحان هستیم، گفت: حدود 40 نفر از مداحان و شاعران آیینی چهار محال و بختیاری بیمه و مستمری بگیر در بنیاد فرهنگی دعبل خزایی هستند.
کد خبر: ۸۸۶۲۱۴۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حمیدرضاتوسلی گفت:بنیاد فرهنگی دعبل خزایی، بر سازماندهی، آموزش و خدمات رفاهی و تأمین اجتماعی مداحان،شاعران آیینی و فعالان هیئت‌های مذهبی و تبلیغات در زمینه ی گسترش فرهنگ عزاداری و مداحی تمرکز دارد و از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

نماینده بنیاد فرهنگی دعبل خزایی استان افزود: این بنیاد با هدف شناسایی ستایشگران، شعرا و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، انجام خدمات تأمین اجتماعی از قبیل بیمه ی درمانی، عمر و پس‌انداز، تکمیلی و پزشکی و بازنشستگی و ارائه ی تسهیلات ضروری به آنها و افراد تحت تکفل ایشان، پشتیبانی علمی و معنوی از ستایشگران، شعرا و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام برای اعتلای و تعمیق فرهنگ مکتب عصمت و طهارت علیهم‌السلام، ساماندهی و تقویت محافل اثرگذار فرهنگی برای ارتقای بنیه ی فرهنگی ستایشگران، ذاکران و شاعران اهل‌بیت علیهم‌السلام، انجام پژوهش‌های بنیادین و ویژه برای تهیه ی متون فاخر ادبی، برای استفاده ی ستایشگران و ذاکران و استفاده ی بهینه از ظرفیت‌های ارزشمند حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و سامان‌دهی و انتشار مکتوب و چندرسانه‌ای در حوزه ی اهداف عالیه ی بنیاد شکل گرفت.

وی ادامه داد: از استان چهار محال و بختیاری هم تعداد قابل توجهی از مرکز استان و شهرستان ها، مداحان وشاعران آیینی که واجد شرایط لازم بودند در این بنیاد ثبت نام کرده اند و ۳۲ نفر هم در اولویت و در نوبت هستند که ان شاء الله به محض اعلام بنیاد، کار های مربوط به برقراری بیمه آنها انجام خواهد شد.

رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی چهار محال و بختیاری بیان کرد: از طریق کانون مداحان کشور و دیگر مراجع ذیصلاح برنامه ریزی و هماهنگی شده که در مجلس شورای اسلامی کار بیمه ی دیگر مداحانی که بیمه ندارند و شاغل هم نیستند حل شود و بیمه ی مداحی هم برای این عزیزان دایر شود.

نماینده بنیاد فرهنگی دعبل خزایی استان گفت: از استان چهار محال و بختیاری در حال حاضرحدود 40 نفر بیمه و مستمری بگیر و بازنشسته شده اند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد: مرحله اول کار مصاحبه و ضبط تصویری مداحی ذاکران اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام با حضور جانشین و جمعی از مسئولین بنیاد فرهنگی دعبل خزایی مرکز در شهرکرد برگزارشد.

رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی چهار محال و بختیاری افزود: سایت دعبل در زمینه های مختلف فرهنگی فعال است و عزیزان شاعر و مداح برای استفاده از مطالب و نیز کسب اخبار مربوط به بیمه مداحان می توانند به سایت deabel.org مراجعه کنند.

ارسال نظرات