صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی گفت: در این مقطع روابط عمومی نمی‌تواند فقط به نصب بنر و برگزاری مراسم خلاصه شود؛ ما به دنبال ایفای نقش توسعه‌ای روابط عمومی‌ها هستیم تا بتوانند اصلاح نگرش‌ها را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۶۲۴۷۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

به خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان، داود بهبودی پیش از ظهر امروز در کارگاه آسیب‌شناسی پرتال‌های دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: از محدودیت‌های روابط عمومی سازمان‌های دولتی یک طرفه بودن آن هاست و بیشتر مواضع سازمان را انتقال می دهند و کمتر به بازتاب نظرات، پیشنهادات و انتقادات جامعه هدف خود می‌پردازند.

وی ادامه داد: روابط عمومی باید بتواند در کارکردهای توسعه ادارات و دستگاه‌ها با لحاظ بازتاب فعالیت‌های خود در جامعه موثر و کارساز باشد.

بهبودی توضیح داد: وقتی از دنیای توسعه یافته صحبت می‌شود با ویژگیهای ثابتی مواجه هستیم که یکی از آن ها شفافیت جامعه است؛ در جوامع توسعه یافته عملکرد مسئولان و مدیران به طور مرتب مانیتور و نظارت می‌شود و به دنبال آن مسئولیت‌خواهی و پاسخگویی هم اتفاق می‌افتد؛ قطعا وقتی جامعه ای به سمت شفافیت پیش می‌رود به سمت پاسخگویی هم خواهد رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی ابراز داشت: در سطوح مختلف جوامع توسعه یافته به جای سلایق شخصی عقل جمعی، نظم و قاعده‌مندی حاکم بوده و قابلیت پیش‌بینی شرایط مختلف در این جوامع وجود دارد.

این اقتصاددان با بیان اینکه مدیران روابط عمومی‌ دانشمدار، دانش‌گستر و متکفل نشر دانش و توسعه آگاهی بوده و فعالیت‌های آن ها مبتنی بر دانایی محوری است، ادامه داد: شناخت و مطالعه افکار عمومی و فراهم‌آوری فرصت برای اظهارنظر منتقدان و در واقع گفتمان‌سازی توسعه از اصلی‌ترین وظایف روابط عمومی به شمار می‌رود.

وی بر لزوم ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها در جهت تولید گفتمان و تغییر و اصلاح نگرش‌ها تاکید و تصریح کرد: فعالیت روابط عمومی‌های دستگاه‌ها بیشتر روی مراسم تجلیل و همایش‌های مختلف استوار است و هنوز روابط عمومی‌های ما برای رسیدن به تحلیل‌گری فاصله زیادی دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی یادآور شد: ما باید توان و ظرفیت جلب مشارکت را در خود ایجاد کنیم و روابط عمومی‌ها باید مبتنی بر مشارکت حرکت کنند؛ هر فعالیتی زمانی موفق است که از یک جانبه گرایی خارج شده و مشارکت ذینفعان را جلب کند.

بهبودی در عین حال خاطرنشان ساخت: اگر مبتنی بر صداقت و صراحت پیش نرویم اثر بخشی خود را از دست خواهیم داد.

ارسال نظرات