صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 09 July 2023
پژوهشگر اجتماعی گفت: در این سند آموزش های جنسی و روابط جنسی با جنس مخالف بدون چارچوب های اخلاقی ترویج و توسعه داده می شود.
کد خبر: ۸۸۶۳۵۵۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

دکتر مجید ابهری آسیب شناس و پژوهشگر اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با سند 2030 اظهار داشت: سند 2030 لکه ننگی در تاریخ فرهنگ جامعه ماست.

وی افزود: نهادهای وابسته به قدرت های استکباری پس از ناامیدی در جنگ سخت افزاری اهداف خود را تغییر داده و به طرف جنگ نرم حرکت کردند. تغییر جهت و با انواع ابزار های موجود برنامه ریزی های خود را انجام دادند.

دکتر ابهری عنوان کرد: چاپ و نشر کتب و مجلات به ظاهر علمی گسترش شبکه های ماهواره ای، توسعه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی از اقدامات اولیه و کاربردی سران جنگ نرم بود و با مهندسی فرهنگی برنامه هایی در جهت تضعیف ارزش های آرمانی ما تهیه و اجرا می کنند که تشکیک در باورها و ایجاد تردید در عقاید سیاسی با بدبینی جوانان به ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران ابزار های این حرکت های موذیانه می باشد.

آسیب شناس اجتماعی خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از اقدامات بسیار زشت و ویرانگر سند آموزشی 2030 یونسکو است که در ظاهر دلسوزانه و آموزشی با اهداف ویرانگر تهیه و به دست اجرا به کشورهای مسلمان بویژه کشورهایی همچون ایران فرستاده می شود.

وی تصریح کرد: برخی از افراد که اطلاعاتشان در مورد این سند و امثال آن ضعیف می باشد تصور می کنند ما با ماهیت آموزشی مخالفیم درحالیکه کاملاً در اشتباه بوده و آنچه که این سند را تبدیل به نقطه سیاه می کند زیربنای ضد اخلاقی و مغایر با ارزش های اسلامی آن می باشد.

این پژوهشگر اجتماعی بیان کرد: ممنوعیت آموزش های دینی در مدارس که در تمام دنیا و در ممالک مسیحی توسط کلیساها انجام می شود در این سند برای کشور ما ممنوع شده و به جای آن آموزش های جنسی و روابط جنسی با جنس مخالف بدون چارچوب های اخلاقی، ترویج و توسعه داده می شود.

ابهری افزود: در کشور سوئد که پیشگام آموزش های جنسی در مدارس ابتدائی می باشد در سال های اخیر از رفتارشناسان از جمله بنده برای آسیب شناسی نظام آموزشی و پژوهش در مورد علل 65 درصد از فرزندانی که سالانه نامشروع به دنیا می آیند درخواست کرده است. خود این کشور که پرچمدار آموزش جنسی بوده امروز به بی اساس و زیان های آن پی برده و درصدد تغییر نظام آموزشی است آنگاه ما باید تجربه سوخته و فاسد آنها را در کشورمان به کار ببریم و به طور عمد در گسترش آسیب های اجتماعی دامن بزنیم؟

وی با بیان اینکه آموزش قبل از ازدواج به جوانان امر بسیار مناسبی است گفت: این آموزش نباید در دبستان ها و پیش دبستانی های ما باشد. بنابراین کسی که خواستار اجرای این سند و امثال آن است باید بداند که روشن بینی و تدبیر رهبری و نیز پیروی نخبگان اجتماعی و علوم انسانی از ایشان به هیچ وجه اجازه نمی دهند که اینگونه اسناد ضد انسانی و مخالف معیارهای اسلامی در جامعه ما اجرا شود.

رفتارشناس اجتماعی تاکید کرد: خانواده ها باید بدانند که این سند نه تنها به رشد و تعالی فرزندان آنها کمکی نمی کند بلکه در سقوط آنها به فساد و با باتلاق گمراهی تسریع نیز می نماید چرا به جای آن از اسناد تهیه شده بر اساس علوم انسانی و آرمان های اسلامی استفاده نمی شود؟ چرا از مهارت های زندگی اسلامی استفاده نمی شود؟ منابع فراوان محورهای یاد شده هرگونه بهانه ای را از دست بهانه جویان می گیرد و و فقط دلسوزی، تعهد و اخلاص لازم است.


ارسال نظرات