صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - 01 June 2023
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی در این آیین گفت: حوزه هنری استان برای تحقق توصیه های رهبر فرزانه انقلاب در زمینه خلق و تولید آثار ماندگار در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری از همه ظرفیت های موجود به نحو شایسته بهره خواهد برد.
کد خبر: ۸۸۶۴۱۳۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، جواد کریم نژاد ادامه داد: ما در حوزه هنری اعتقاد داریم؛ سرزمین ایران اسلامی با واژه هایی از ایمان، آرمان، حماسه و ... دفاع مقدس را توشه خود دارد. فریم به فریم، سطر به سطر و لحظه به لحظه این توشه، اسناد پایداری ما در تاریخ است که وظیفه داریم آن را بخوبی پاس بداریم و به آیندگان بسپاریم.

خلبان سمندریان عقاب تیز پرواز تبریز بود

کارشناس منتقد کتاب «شش و سی دقیقه عصر» نیز در آیین رونمایی از این کتاب گفت: چاپ و انتشار این کتاب اتفاق مبارکی بود که توسط حوزه هنری استان به سرانجام رسید.

امیر احمد مهرنیا افزود: جنگ تحمیلی در کنار مصیبت ها و مشکلاتی که داشت فرصتی بود برای ظهور رشادت ها و شجاعت های دلیرمردانی از جنس خلبانان همچون راوی کتاب شش و سی دقیقه عصر بود.

وی اظهار داشت: خلبان سمندریان از عقابان تیز پروازی بود که در کنار دیگر نیروهای ارتش و سپاه و بسیج دست به رشادت هایی زد که این فداکاری ها در حال حاضر در کتاب «شش و سی دقیقه عصر» منعکس شده است.

مجهزتر و آماده تر از گذشته هستیم

در ادامه آیین رونمایی از کتاب «شش و سی دقیقه عصر» جانشین فرماندهی پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز گفت: در سال‌های نخست پس از انقلاب شکوهمند، ایران با چالش‌های زیاد سیاسی روبه‌رو بوده و همین بر جسارت صدام برای سوء استفاده از این موقعیت ایجاده شده می‌افزود.

سید جاوید هاشمی ادامه داد: هر چند توان نیروی‌های هر دو کشور در سال 59 تقریبا برابر بود، ولی کارشناسان و صاحب نظران عراقی بر این باور بودند که ترک خدمت و یا برکناری بعضی از فرماندهان و خلبانان نیروی هوایی ایران، خروج مستشاران نظامی آمریکا، ضعف نگهداری، عدم تامین قطعات هواپیماها و حوادثی سیاسی که در پایگاه‌های هوایی ایران مانند پایگاه تبریز و همدان رخ داده و به برکناری و یا حتی اعدام برخی نظامیان انجامیده بود، به شدت توان نیروی هوایی ایران را کاهش داده بود.

وی تصریح کرد: با توجه به تحرکات وسیع عراق، پایگاه‌های هوایی تبریز، دزفول و همدان در آماده‌باش قرار گرفته و ماموریت گشت‌زنی از مرزهای ایران با کشور عراق به هواپیماهای اف 5 پایگاه هوایی دزفول محول شد.

جانشین فرماندهی پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز گفت: کمتر از 24 ساعت از حمله رسمی عراق به ایران، نیروی هوایی ایران در عملیات کمان 99 با 140 هواپیمای اهداف نظامی ارتش عراق فرودگاه‌ها و آشیانه‌های نظامی ارتش عراق در مناطق کرکوک، موصل، رشید، حبانیه، ناصریه، شعیبیه، کوت و المثنی را مورد هدف قرار دادند و خسارات سنگینی را به ارتش عراق وارد کردند.

هاشمی اضافه کرد: در مجموع حمله هواپیماهای عراقی در روز اول جنگ و در غافلگیری نیروهای نظامی ایران، خسارت بسیار جزیی به تاسیسات و مناطق نظامی ایران و مسکونی را به همراه داشت.

هاشمی با بیان اینکه پایگاه دوم شکاری شهید فکوری 30 شهید خلبان تقدیم دفاع مقدس کرده است، گفت: 130 نفر مجموع شهدای پایگاه شهید فکوری در دفاع مقدس است.

ارسال نظرات