صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - 29 July 2023
خادمی با بیان اینکه کارت هوشمند سوخت ميزان واقعى مصرف سوخت را کاملا شفاف نشان می داد، افزود: در نهايت اين طرح بسيار خوبى بود كه توانست مصرف و قاچاق سوخت را كنترل کند و این يكى از طرح هاى موفق بود.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۷۰
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، به اهداف اجرای طرح کارت های هوشمند سوخت و دستاوردهای آن اشاره کرد و گفت: زمانی این طرح اجرا شد که ما برای سوخت سوبسید بالایی می دادیم و همگان برای استفاده از هر مقدار سوختی، قیمت یکسانی پرداخت می کردند که این موضوع تقسیم ناعادلانه سرمایه را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: از آنجاکه قیمت سوخت ارزان بود، قاچاق سوخت به شدت رواج داشت و اگر این قاچاق در داخل مصرف می شد، ما ناچارا مجبور به واردات سوخت می شدیم، در نهایت چون يك كشور وارد كننده بنزين و مواد سوختى بوديم، دولت تصميم گرفت كه هم بنزین را دو نرخى كند و هم قيمت را مقدارى افزايش دهد و برای شفاف سازی در این کار لازم دید تا كارت هوشمند سوخت را به دست مردم برساند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارت هوشمند سوخت ميزان واقعى مصرف سوخت را کاملا شفاف نشان می داد، افزود: در نهايت اين طرح بسيار خوبى بود كه توانست مصرف و قاچاق سوخت را كنترل کند و این يكى از طرح هاى موفق بود.

وی در ادامه بیان کرد: تا زمانى كه كارت سوخت به صورت کامل جرلا نشود، جايگاه داران، ميزان سوختى كه تحويل مى گيرند را دستى ثبت می كنند، بنابراين وقتى دستى ثبت شود امکان این وجود دارد که كل آن را بدون اينكه تخليه كنند يادداشت كنند كه هم دريافت كرديم و هم عرضه شده و این میزان سوخت به جای اینکه به دست مردم شود، وارد شبکه قاچاق گردد.

خادمی تصریح کرد: اين يكى از ايراداتى است كه اگر كارت سوخت از بين مى رفت بوجود می امد، بنابراين در مجلس قبلى هم موافقت نكرده بودند كه كارت سوخت حذف شود و در اين مجلس هم چنین طرحی پذیرفته نشد؛ اگر كارت سوخت باشد شفاف سازى مى شود، مشخص می شود که جایگاه داران چه میزان سوخت دریافت و به کدام خودروها سوخت داده اند و اين موجب مى شود يك مقدارى قاچاق به حداقل برسد، قطعا اصلی ترین سود حذف کارت سوخت را قاچاقچیان خواهند برد.

ارسال نظرات