صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 11 June 2023
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: تقویت و ارتقای هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی از ضرورت‌های حتمی برنامه درسی ملی در جهت حفظ اقتدار ملی، انسجام مدنی و دستیابی به پیشرفت و عدالت در دهه چهارم و پنجم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۶۷۵۱۶
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در آستانه بیست و هشمتمین سالگرد ارتحال امام(ره)، اظهار داشت: میثاق ما با امام(ره) و رهبری زمینه‌سازی بیشتر برای همگرایی ملی و دینی و انقلابی است.

وی ادامه داد: نقشه‌های دشمن در جهت واگرایی اسلام و مسلمانان، در جهان و منطقه و ملت ایران در داخل کشور است. سیاست آنها در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز شعبه شعبه کردن ملت و تعریف منافع متضاد برای اقشار مختلف جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با تحلیل ریشه‌های دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی، افزود: میثاق ما با امام(ره)، تحقق آرمان‌های شهیدان، منویات مقام معظم رهبری و حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی و الهام‌بخشی به جهان اسلام است. فرهنگ ایران و اسلام و روحیه انقلابی مردم ما، اجازه تسلط و غلبه بر سیاست‌های انسان‌گرایانه غربی و وام‌ گرفته و عاریتی از لیبرالیسم را نمی‌دهد لذا روش‌ها و ارزش‌های بیگانه تاب انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی و شایستگی ارائه الگو و سبک زندگی مناسب با نیازها و هویت ملی و دینی ما را ندارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را یکی از دلایل دشمنی استکبار با ایران برشمرد و تصریح کرد: نه تنها اجازه نمی‌دهیم فرهنگ، ایثار، جهاد و شهادت در برنامه‌های آموزشی و تربیتی و سیاست‌های تبلیغی و ترویجی کشور کمرنگ شود، بلکه با تبیین بهتر و بازتولید و تدوین مجدد این عناصر، الگوهای اثرگذار و ثمربخش را به نسل آینده معرفی خواهیم کرد؛ در واقع راهبرد ما حرکت در خلاف جهت حرکت دشمن است.

وی با اشاره به 8 سال دفاع مقدس و سقوط رژیم بعث که به نیابت از سوی استکبار جهانی انقلاب نوپای اسلامی را مورد تهاجم قرار داده بود، افزود: گنجینه بزرگ دفاع مقدس، سرمایه عظیم و پر بهای ملت ماست که در روند تکاملی بهره‌گیری از آنها با روش‌های جدید و متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای نسل آینده اقدام می‌شود. شائبه کاسته شدن و یا دور شدن از فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در کشور از نقشه‌های دشمن برای فشار روحی به جهان اسلام، جوانان مسلمان و مبارز منطقه و تکمیل پروژه نا امیدسازی مردم از ادامه راه انقلابی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، شایعه‌پراکنی و القای بدبینی را یکی از ابزارهای دشمن برای دلسرد کردن ملت غیور ایران برشمرد و اضافه کرد: شایعه پشیمانی از گسترش فرهنگ انقلاب و اسلام در جهت از چشم انداختن نهاد تعلیم و تربیت و خالی کردن دل مردم و القای بی‌اثری و بی‌ثمری تلاش‌های جمهوری اسلامی است؛ لذا هوشیاری در برابر ترفندهای دشمن لازمه مقابله و خنثی‌سازی نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی است. شور انقلابی باید همراه با شعور و عقلانیت انقلابی تکمیل کننده حلقه‌های اقدام و عمل جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها باشد.

وی با تأکید بر نقش سازنده و تأثیرگذار آموزش و پرورش در توسعه کشور و نیل به خودکفایی، تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش در شکل گیری هویت و توسعه امنیت در کشور مورد طمع دشمنان است زیرا آموزش و پرورش نهادی ملت ساز، دولت ساز و نظام‌ساز است و نباید این مهم با ساده اندیشی برخی فراموش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان عنوان کرد: توصیه‌های بیگانه و نسخه‌های غیر بومی و ملی راهگشا و شفابخش نیست، همچنانکه در دهه‌های قبل آزموده شده است و از سوی دیگر، القای بدبینی و پمپاژ بی‌اعتمادی و نگاه‌های توأم با سوء ظن به نیروهای خودی، تیغه دیگر یک قیچی برای بریدن رشته‌های توانایی‌های ملی در جهت ساختن آینده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که تعیین‌کننده اولویت‌های برنامه درسی، سیاست‌های کلی نظام، اسناد بالادستی، نیازهای علمی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشور است که در نهادهای قانون‌گذار و سیاست‌گذار تصویب و تأیید شده باشد، افزود: تقویت و ارتقای هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی از ضرورت‌های حتمی برنامه درسی ملی در جهت حفظ اقتدار ملی، انسجام مدنی و دستیابی به پیشرفت و عدالت در دهه چهارم و پنجم انقلاب اسلامی است و در کتاب‌های درسی به نیازهای تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان که بر اساس دریافت‌های کارشناسی با اسناد انطباق دارد، پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به فرایند برنامه‌ریزی، اضافه کرد: ترجمه نیازها به زبان برنامه درسی با رویکرد و روش برنامه درسی ملی و اهداف مُصَرَح در سند تحول بنیادین شکل می‌گیرد.

حجت‌السلام والمسلمین محمدیان با اشاره به تغییر در دولت‌ها، خاطرنشان کرد: در نظام‌های سیاسی آمد و شد دولت‌ها امری طبیعی است و نباید اصول ثابت و روش‌های متقن و راهبردهای کلان در برنامه‌های میان مدت و بلند مدت را با منافع حزبی، گروهی و جناحی مخدوش کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات