صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 02 June 2023
استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر دوست داریم که امام زمان(عج) از ما راضی باشد، باید بدانیم که این امام معصوم حیا و عفت را دوست دارد.
کد خبر: ۸۸۶۷۷۳۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری ظهر امروز در مراسم سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به راه درمان بی حیایی اظهار کرد: کسی که دوست دارد که در روز قیامت رسوا نشود، باید از بی حیایی دست بکشد، در آن روز گناهکاران در مقابل انبیا و ائمه معصومین(ع) رسوا خواهند شد.

وی ادامه داد: فردی که دست به گناه می‌زند، اگر بداند که در مقابل دیگران رسوا می‌شود، دست از گناه می‌کشد، بی حیایی یکی از دردهای امروز جامعه ما است و بی حیایی می‌تواند که جامعه و نظام خانواده را دچار مشکل کند و یکی از داروهای بی حیایی فکر کردن به رسوایی است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: هیچ کس دوست ندارد که رسوا بشود، دزد هم اگر شب دزدی می‌کند، می‌خواهد که رسوا نشود. افرادی که دست به بی حیایی می‌زنند، باید بدانند که حتی اگر در دنیا رسوا نشود، در روز قیامت رسوا خواهد شد.

ماندگاری با اشاره به عذاب الهی اظهار کرد: انسانی که دست به بی حیایی می‌زند، باید بداند که این گناه به عذاب روز قیامت نمی‌ارزد، یکی از راه‌های درمان بی حیایی، استدلال عقلانی است و عذاب الهی در روز قیامت برای انسان‌های بی حیا سخت است.

وی ادامه داد: توجه دادن به استدلال عقلانی یکی از راه‌های درمان بی حیایی است و باید دنیا و آخرت را برای انسان بی حیا مقایسه کنیم تا او دست از گناه بی حیایی بکشد، بسیاری از انسان‌های بی حیا نمی‌دانند که حق الناس بر گردن آن‌ها است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آلودگی روحی و روانی حق الناس است، مرد و زنی که بی حیا راه می‌روند، موجب به تاخیر افتادن ازدواج جوانان می‌شوند و این موارد حق الناس است، انسان باید بداند که اگر بی حیایی کند، حق الناس بر گردن او می‌افتد و جبران بی حیایی سخت است.

ماندگاری با اشاره به موارد حق الناس در جامعه اظهار کرد: کارخانه ای که در شهر آلودگی هوا ایجاد می‌کند، هم حق الناس است، افرادی که بی حیا در جامعه حرکت می‌کنند و موجب به هم خوردن نظام خانواده‌ها می‌شود، حق الناس بر گردن آن‌ها می‌افتد و خداوند حق الناس را نمی‌بخشد.

وی ادامه داد: در دوره رضاخان، زنانی که عفت و حیا داشتند برای اینکه حجاب شان را حفظ کنند، ماه‌ها از خانه بیرون نرفتند، اما اکنون شاهد بی حیایی حتی در مهمانی های خانوادگی هستیم و بسیاری از موارد بی حیایی از یک نگاه شروع می‌شود.

ماندگاری با اشاره به راه کسب محبت ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: اگر دوست داریم که امام زمان(عج) از ما راضی باشد، این امام معصوم حیا و عفت را دوست دارد، باید بدانیم که اگر بی حیایی کنیم، امام زمان(عج) شاهد بی حیایی ما خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار است که ما عاشق امام حسین(ع) باشیم، نباید حیا و عفت نداشته باشیم، ما هزاران شهید در این کشور دادیم تا حیا و عفت در جامعه حفظ شود، باید حجاب زائرین تنها به بقاع متبرکه همچون حرم حضرت معصومه(س) خلاصه نشود. 

ارسال نظرات