صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - 13 July 2023
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امام راحل باهوش بوده و می‌دانستند که دو پدیده استبداد و استعمار همزمان باید از بین برود و باید همزمان به این پرنده شوم حمله کنند که در برابر شاه و کاپیتولاسیون واکنش جدی نشان دادند.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۶۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) شهر آبیک که پیش از ظهر امروز در مسجد ولیعصر(عج) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: قدرت سیاسی دارای ارکانی بوده که شامل مردم، باورها و رهبری می‌شود و الگویی است که در تمام جوامع وجود دارد و صرفاً به جامعه‌ای خاص اختصاص ندارد.

وی افزود: در بین ارکان قدرت سیاسی نقش رهبری از همه بالاتر بوده و در واقع مهم‌ترین عنصر بین مردم و باورهایی است که پیوند عمیق منطقی و ناگسستنی را ایجاد می‌کند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: هر جامعه باورها و مردم خاص خودش را دارد؛ فیدل کاسترو در کوبا، نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی، مهاتما گاندی در هند، مختار در لیبی و امام خمینی(ره) در ایران از شخصیت‌های کاریزماتیک با جذبه و معنویت بالایی بودند که توده‌های مردم را به حرکت وا داشتند.

نعمت‌اللهی اضافه کرد: شخصیت‌های مذکور باورهای جامعه را با مردم آن جامعه پیوند زدند که نقش و شخصیت آنان متفاوت بوده و مطابق نیاز جامعه مبارزه می‌کردند.

وی با اشاره به تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام یک انسان با ایمان به معنای واقعی کلمه بودند که شهید مطهری در کتاب پیرامون  انقلاب اسلامی به این مطلب اشاره کرده، زمانی که در پاریس و نوفل‌لوشاتو امام راحل را زیارت کرد و به ایران بازگشت، از وی سؤال شد که امام را چگونه یافتی؟

این مسؤول بیان کرد: شهید مطهری در پاسخ به سؤال مذکور اذعان کرده بود که امام راحل را مؤمن به خدا، هدف و راهی که انتخاب کرده است، دیدم که البته باید گفت امام به امت خود هم ایمان داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: هرگاه کسی برای خدا گام بردارد، مؤمن واقعی است و اگر تمام کارها و رفتارهای انسان هم برای خدا باشد همه چیزش برای خدا شده و شخصیتش الهی می‌شود که امام خمینی(ره) نمونه‌ای از مؤمن واقعی بودند.

نعمت‌اللهی امام خمینی(ره) را سیاستمداری باهوش دانست و ادامه داد: ملت ایران سابقه مبارزه در تاریخ را با استعمار و استبداد داشته‌اند اما مردم غفلت کرده و تک تک به مبارزه پرداختند.

وی اضافه کرد: امام راحل باهوش بوده و می‌دانستند که دو پدیده استبداد و استعمار همزمان باید از بین برود و باید همزمان به این پرنده شوم حمله کنند که در برابر شاه و کاپیتولاسیون واکنش جدی نشان دادند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امام نظام و مردم‌سالاری دینی را که مدلی از حکومت بود، به دنیا معرفی کردند که یک تعریف و گفتمان جدید در جامعه بود.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: نظام و مردم‌سالاری دینی الگوی حکومتی بسیار جدیدی بود که معادلات سیاسی دنیا را به هم زد و در این زمینه امام راحل بیان کردند که با خدا می‌شود در دنیای امروز زندگی کرد.

نعمت‌اللهی خاطرنشان کرد: امام راحل ولایت فقیه را از امور فرعی جدا کرده و در اصول دینی و جایگاه کلامی خود نشاندند.

وی اذعان کرد: امام خمینی‌(ره) میراث گران‌سنگ ولایت فقیه را از خود به یادگار گذاشته و فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد.

این مسؤول افزود: ولایت فقیه پیش از آنکه عنصر سیاسی باشد، عنصر اعتقادی و باور دینی بوده که درک این امر بسیار مهم‌تر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امام راحل یک عارف به تمام معنا بودند که روح حماسه را با عرفان جمع کردند؛ امام شب‌ها به نماز شب می‌‌پرداختند و در اتصال به خدا در اوج بودند و روزها هم قلم حماسه خود را به حرکت در می‌آوردند که خمینی تا آخرین سنگر در برابر دفاع مقدس ایستاد.

نعمت‌اللهی اضافه کرد: انقلاب اسلامی میراث بزرگ و گرانبهای امام راحل است که باید قدر آن را دانست و آن را پاس بداریم.

ارسال نظرات