صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - 10 July 2023
دادستان مازندران، گفت: اگر کسی اندیشه های امام را به هر حزب و جناحی مرتبط کند به شهدا و امام خیانت کرده و اندیشه های امام قابل مصادره نیست.
کد خبر: ۸۸۶۹۲۷۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی ناحیه قائم شهر، حجت الاسلام اسدالله جعفری به مناسبت بیست و هشتمین مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر، اظهار کرد: فضیلت‌های ماه مبارک‌ رمضان بیشمار بوده و بواسطه ماه مبارک‌رمضان عدهای نجات‌ مییابند و عده‌ای هم به شرارت، بدبختی و عذاب الهی گرفتار می‌شوند.

وی افزود: ماه رمضان‌ ملاک‌ سعادت و بدختی است و درک واقعی این ماه به روزه داری صرف نبوده و شبهای آن را باید قیام‌ داشت چون دانشگاه بزرگ انسان سازی است .

دادستان عمومی و انقلاب مازندران با بیان اینکه روح انسان‌ها دانش یافته ماه رمضان است و روح و جسم باهم تعالی می یابد، بیان کرد: وجود ائمه معصومین در راهگشایی بسیار تاثیر گزار بوده و تاریخ بمانند شخصیت امام را بخود ندیده است.
این مسئول به نقل از مقام رهبری در مورد شخصیت امام، گفت: حقیقتا شخصیت بی نظیری مثل امام (ره) هوشمندترین ذهن‌ها و بهترین انسانها، از جنس انبیا است و مهمترین‌ چیزی که باید بدانیم و به آن عمل کنیم آن است که، بعنوان سربازان‌ امام باید اندیشه‌ها و آرمان‌های بلند امام را بشناسیم.

جعفری با اشاره به اینکه دفاع از مظلومان‌ جهان و مردم دوستی از اندیشه ها و عملکرد امام(ره) بود، تصریح کرد: انسانهای بزرگ را نه به خاطر سن، بلکه به دلیل اندیشه های بلند باید بزرگ دانست .
وی چند مولفه اصلی امام (ره) را مهم برشمرد و افزود: لقب معمار کبیر بودن امام خمینی(ره) به بخاطر سرنگون‌کردن طاغوت نبوده بلکه به دلیل پایه ریزی این ‌نظام و مهندسی آن به لحاظ شکل و محتوا و بیمانندی آن بوده است.
دادستان مازندران بحث دوم‌ در خصوص ویژگی های امام (ره) مردم‌محوری، بدون ‌وابستگی به قدرتهای بزرگ عنوان کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) اولین اسوه حکومت مردم سالاری بوده و کسی بر حمایت محرومان از سوی او شک ‌نکرد و او متن‌ جامعه و نقش مردم در مسایل ملی و سیاسی برجسته نشان داد، چنانکه در انتخابات رهبری، ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و شورا را مردم ‌باید انتخاب کنند و سپس ولی فقیه درهر موردی نظر بدهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: صاحب این انقلاب مردمند و امام به حرفهای خود عمل کرد و این مهم مسائل حزبی نبوده، بلکه صیانت از گفتهها و اندیشه های امام است و اگر کسی اندیشه های امام را به هر حزب و جناحی مرتبط کند به شهدا و امام خیانت کرده و اندیشه های امام قابل مصادره نیست.
حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه امام گروه های چپ و راست را تشخیص داد، گفت: امام با بهره‌گیری از کتاب و سنت، استقلال آزادی و جمهوری اسلامی اندیشه‌های خود را معرفی کرد .

وی با تاکید بر اینکه نباید در برابر زیادهخواهیهای دشمنان‌ کوتاه آمد، بیان کرد: این کوتاهی امنیت ملی ما را به خطر می اندازد.

دادستان مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: امام‌روحیه سازش پذیری نداشت و دشمن شناس بوده، همچنین وحدت مسئولین و گروه ها، قوا، احزاب با یکدیگر و وحدت کشورهای اسلامی باهم را از اهداف امام خمینی(ره) عنوان کرد.
این مسئول در پایان این مراسم تصریح کرد: شاهکار اصلی معماری امام‌ در هیچ جای دنیا نیست و کسانیکه حرف جدایی دین از سیاست می زدند، امام‌ ثابت کرد که میتوان دین را با سیاست یکی کرد و این روزها وقت تفسیر اندیشه های امام بوده و نباید خود باخته باشیم و همچنین اگر اختلاف نظرهایی وجود دارد تا وقتی که رهبری نظر ندهد باید خود دار بودو همه باید زیر چتر ولایت فقیه باشند.





ارسال نظرات