صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 14 August 2023
تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و جمعیت هلال احمر استان به ‌منظور هم افزایی امکانات و توانمندی ها و استفاده از ظرفیت های موجود دو دستگاه برای رفع مشکلات نیازمندان به ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد منعقد شد .
کد خبر: ۸۸۶۹۳۹۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد زمینه سازی برای خوداتکایی و توانمندسازی جامعه هدف با استفاده از ظرفیت های مردمی و هم افزایی آن با اعتبارات کمیته امداد است، گفت: برهمین اساس سالانه 10 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد توانمند شده و از بدنه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

هدایت صفری با اشاره به حمایت کمیته امداد استان از 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفری ، افزود: این آمار شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و700 دانشجو و دانش‌آموز و 768 بیمار خاص ، صعب‌العلاج و سرطانی است.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین رویکرد این نهاد افزایش مشارکت خیران ودستگاههای مختلف در حوزه فقرزدایی به ویژه خانواده های تحت حمایت کمیته امداد است ، تصریح کرد: مشارکت اقشار مختلف در برنامه های محرومیت زدایی این نهاد موجب می شود خدمات موثری به جامعه هدف ارائه شده و در توانمندسازی مددجویان تسریع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یکی از راهبردهای اصلی این نهاد در استان را استفاده از ظرفیت های دستگاههای مختلف در حوزه محرومیت زدایی عنوان کرد و ادامه داد : استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه فقرزدایی موجب می شود منابع در حوزه خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد جاری شده و کارکردهای این نهاد در بخش های مختلف را ارتقاء دهد .

صفری در ادامه ازانعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امدادوجمعیت هلال احمراستان زنجان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و جمعیت هلال احمر استان به ‌منظور هم افزایی امکانات و توانمندی ها و استفاده از ظرفیت های موجود دو دستگاه برای رفع مشکلات نیازمندان به ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد منعقد شد .

وی تصریح کرد : وظایف کمیته امداد و هلال احمر به عنوان دستگاه های خدماتی و حمایتی در حوزه محرومیت زدایی همسو بوده و این تفاهم نامه همکاری می تواند موجب افزایش خدمات به نیازمندان و ارتقاء مشارکت خیران در کمک به فقرا شود .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه تعامل و همکاری در اجرای برنامه های مختلف در طول سال در حوزه ترویج سنت های حسنه اسلامی انفاق ، احسان و نیکوکاری درجامعه از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است ، ادامه داد: ارائه آموزش به خانواده های تحت حمایت این نهاد به منظور پیشگیری از سوانح و حوادث طبیعی ، رفع فقر محرومیت به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده از اهداف دیگر این تفاهم نامه همکاری است .

وی یکی دیگر از اهداف انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دود دستگاه را بستر سازی برای استفاده از سرمایه های اجتماعی و مشارکت های مردمی در فعالیت های اجتماعی عنوان کرد و افزود : فراهم کردن زمینه مشارکت داوطلبانه نیازمندان در برخورد اصولی با حوادث و بلایای طبیعی از دیگر اهداف مورد نظر این تفاهم است .

صفری همچنین یادآور شد : با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و هلال احمر هم افزایی لازم برای پیشگیری از آسیب های ناشی از بحران های طبیعی در بین مددجویان ساکن در مناطق محروم و حادثه خیز استان نیز انجام می شود.

ارسال نظرات