صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 08 August 2023
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه گروهای تکفیری دجّال و دزدان زیبایی‌های واقعی عالم هستی هستند، گفت: داعش تحت امر استکبار جهانی و با حمایت آل سعود جنایت می‌کند.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۳۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در جمع روزه داران اردبیلی اظهار داشت: در طول تاریخ افراد و گروه‌های مختلفی سعی بر زیبا جلوه دادن زشتی‌ها به آدمی بوده‌اند و گروه‌های کفر داعش که اکنون در نقاط مختلف دنیا از جمله کشور ما دست به شرارت‌های وحشتناک و تکه تکه کردن مردم می‌زنند به آیه‌ها و تفسیر قرآن دست برده و کار زشتشان را برای خود زیبا تلقی کرده‌ و توجیه می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گروهای تکفیری دجّال و دزدان زیبایی‌های واقعی عالم هستی هستند و داعش تحت امر استکبار جهانی و با حمایت آل سعود جنایت می‌کند، گفت: جهانیان و کشورهای اسلامی همگی با یک دشمن مشترک به نام گروه‌های تکفیری و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی صحنه گردانی آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌ای‌شان برعهده دارند.

عاملی با اشاره به هلاکت تروریسم‌ها در حادثه اخیر تهران، اقدام این گروه را ضربه زدن به قرآن و اسلام دانست و افزود: برای تکفیری‌ها و داعشی‌ها آنچه را که اساسا باطل و ناپسند است زیبا جلوه داده‌اند و آنان نیز بر این اساس خیال می‌کنند کارشان درست و صحیح می‌باشد، این افراد در اصل اقدام به خودکشی کرده‌اند در حالیکه در دین مبین اسلام و قرآن به صراحت آمده خودکشی از روی عدوان کفر است ولی کافران این کار را عدالت می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با دعوت همگان به مطالعه دقیق و تدبر در آیات الهی، تاکید کرد: نباید خانه خود را به قبرستانی تبدیل کرد چرا که قرآن فقط برای قرائت در مساجد نازل نشده است این کتاب آسمانی برای باز کردن چشمان ما و داشتن زندگی سالم آمده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه از همان ابتدا مشکل ما با تمدن‌های دیگر نشناختن خوب از بد و سوا کردن این دو است، عنوان کرد: غرب ادعا دارد مرجعیت فرهنگی اوست و بر همه آداب و رسوم و سبک زندگی مردم برنامه دارد در اصل می‌خواهند با همسان سازی رفتاری از گسترش دین جلوگیری کنند.

وی با اشاره به روایت‌های پیامبر (ص) از آخر الزمان و اینکه ایشان همه را از دزدان اعتقادات دینی برحذر می‌داشتند، افزود: آن حضرت می‌فرمایند یک زمانی می‌آید از ایمان تنها اسم و از اسلام اثر و قرآن فقط خواندش می‌ماند.

عاملی با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید وجود دزدان دین را من تشخیص می‌دهم چرا که هدایت و ضلالت در دست من است، بیان کرد: قرآن، طبیعت و کتاب نفس سه چیز مهم هستند که انسان باید با خوانش و مرور آنها از ورود غیر خدا به وجودش جلوگیری کند و لذات معنوی را بر لذات مادی ترجیح دهد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به وجود عالم و جایگاهش در دین اسلام و اینکه دین ما به عالم حریت قائل است چرا که با تبیین توحید از مرتد شدن انسان جلوگیری می‌کند، افزود: خداوند متعال آنقدر به پیامبر اکرم(ص) علم داد که از عرش بزرگتر و بیشتر بود ولی باز آن حضرت طلب علم بیشتری می کردند ما نیز باید روز بروز به جای رفتارهای کپی برداری شده از غرب به علم خود افزوده و سالم از این دنیا برویم.

منبع: تسنیم از اردبیل


ارسال نظرات