صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - 22 June 2023
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: بدحجابی یک غارت فرهنگی است و آزادی در جامعه باید سر و سامان یابد.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۹۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: حیات و تکامل و کمال ما وابسته به تقوا است، در آیات قرآن و کلمات رسول خدا (ص) بسیار به مسئله تقوا سفارش شده است.

آیت الله علما با استناد به فرمایش امیرالمومنین علی(ع) گفت: تمام عزت مؤمنان به تقوا است و تقوا رأس تمام امور است و روح تقوا باید در همه امور ما باشد.

خطیب جمعه کرمانشاه تقوا را ذخیره مؤمنان در آخرت دانست و بیان کرد: امام علی علیه السلام، تقوا را کلید تمام خیرات و خوبی‌ها بیان فرمود و تقوا عصاره دین است.

بی‌حجابی سوغات رضاخان است/ قوام جامعه اسلامی منوط به اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

آیت‌الله علما صداقت را از امور لازم برای رسیدن به کمال دانست و اظهار داشت: صداقت از شاخه‌های ایمان است و آن را باید در خود تقویت کنیم و مصداق تمام و کامل صداقت، حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است.

امام جمعه کرمانشاه صدق را لباس دین دانست و گفت: سفارش خداوند تبارک و تعالی این است که باخانواده، فرزندان، مردم، برادران دینی و با همه طبقات صدق داشته باشیم.

آیت الله علما در ادامه به مسئله قناعت و لزوم پرهیز از اسراف اشاره کرد و افزود: یکی از مسائلی که کمرنگ شده و یا رخت بر بسته، قناعت است؛ در حالیکه در اسلام به زندگی همراه با قناعت بسیار تأکید شده و لو اینکه دارایی زیاد باشد اما هرگز نباید اسراف کرد.

امام جمعه کرمانشاه بر لزوم توجه به امر عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: این وضع عفاف و حجاب یک غارت فرهنگی است و دشمن از راه اشاعه فرهنگ فساد و فحشا می‌خواهد جوانان ما را بگیرد ما باید نقشه دشمن را بخوانیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بی‌حجابی را سوغات رضاخان عنوان کرد و گفت: انگلستان از رضا خان برای مسئله بی حجابی تعهد گرفته بود، در صورتیکه برای حجاب شهید دادیم و در مسجد گوهرشاد عده ای برای حجاب شهید شدند.

آیت الله علما حیات و قوام جامعه اسلامی را منوط به اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید زمینه امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کنند، تمام دستگاههای دولتی متوجه باشند که قوام حکومت به امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه حکومت را زنده داشته است.

قوه قضائیه پرچمدار حمایت از حقوق و آزادیهای مشروع مردم باشد

امام جمعه کرمانشاه از قوه قضائیه خواست تا پرچمدار حمایت از حقوق و آزادیهای مشروع مردم و امر به معروف و نهی از منکر باشد و تأکید کرد: آزادی باید سر و سامان یابد.

آیت الله علما خواستار برخورد جدی و قاطع با قانون شکنان توسط قوه قضائیه شد و افزود: قوه قضائیه باید با متخلفان مالی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و کسانیکه از صراط مستقیم خارج می‌شوند، برخورد جدی داشته باشد.

آیت الله علما همچنین خواستار دفاع از حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط قوه قضائیه شد و تصریح کرد: اینطور نباشد که اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر نمود دچار مشکل شود.

امام جمعه کرمانشاه خواستار برخورد با تخلفاتی همچون تخلفات انتخاباتی و بورسیه ها شد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران آسان و ارزان بدست نیامده و با خون شهدا بدست آمده و همه ما مسئولیم.

آیت الله علما همچنین خواستار برقراری عدالت و سلامت کار در بحث مالیات شد و تصریح کرد: مردم نسبت به پرداخت مالیات حرفی ندارند اما مالیات باید به حق باشد، گاهی به خاطر بی عدالتی در اخذ مالیات مردم شکایت می‌کنند و لذا باید سلامت در کار فراهم شود.

خطیب جمعه کرمانشاه در پایان با اشاره به شدت گرما در این فصل از شهروندان خواست تا در مصرف آب و برق صرفه جویی نمایند.


ارسال نظرات