صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 20 December 2023
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم با تعامل دولت و مجلس بتوانیم بیمارستان‌های آموزشی را توسعه دهیم تا فارغ التحصیل بیشتری داشته باشیم و نیاز مردم را تامین کنیم.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۷۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در بازدید از بیمارستان خسروانی شهرستان فراهان با تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به حوزه بهداشت و درمان گفت: متاسفانه نسبت به کشورهای منطقه وضعیت بهداشت و درمانی مناسبی نداریم و می‌طلبد که به سرعت و به شکل منطقی این مشکل مرتفع گردد.

وی افزود:علیرغم تلاش دولت‌های گذشته وضعیت بهداشت و درمان در کشور شایسته مردم نیست و ضعف‌هایی در این حوزه وجود دارد که بایستی برای رفع آن‌ها اقدامات بسیاری صورت بگیرد.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: این طرح به مانند یک نوزاد است که مرحله شیرخوارگی را سپری کرده و اکنون این طفل برای تبدیل شدن به جوانی رشید نیاز به کمک و حمایت دارد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به لزوم همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها و مسئولین دولتی و اجرایی کشور برای اجرای طرح تحول سلامت گفت: بایستی به تحقق این طرح که مهمترین نیاز مردم است کمک شود.

وی افزود: در حوزه درمان صرفا برخورداری از ساختمان و تجهیزات کافی نیست، باید متخصصان کارآمد در حوزه درمان افزایش پیدا کنند. متاسفانه نبود برخی امکانات آموزشی و زیرساختی و نیز عدم توسعه دانشگاه‌ها در برخی از رشته‌ها باعث کمبود متخصص در حوزه بهداشت شده است که تلاش می شود این مشکلات حل شود.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: سالانه 8000 دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل می‌شوند، اما برای مثال 60 جراح و متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل می‌شود که این تعداد بایستی در سطح 450 حوزه درمانی توزیع شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: ما ظرفیت دوره‌های پزشکی را 3000 نفر افزایش دادیم و میزان تعداد ورودی 8000 نفر است که البته اینها یک دوره شش ماهه تا فارغ التحصیلی در پیش دارند و یک دوره هم باید وارد دوره تخصصی شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امیدواریم با تعامل دولت و مجلس بتوانیم بیمارستان‌های آموزشی را توسعه دهیم تا فارغ التحصیل بیشتری داشته باشیم و نیاز مردم را تامین کنیم.

وی افزود: اگر احداث بیمارستان آموزشی و توسعه فضای آموزشی را گسترش و توسعه ندهیم در دوراهی اخلاقی و تعصب ملی گیر می‌کنیم، از سویی باید پاسخ مردم را برای داشتن پزشک متخصص بدهیم و از سوی دیگر، ورود متخصصین در برخی رشته‌ها خارج از جغرافیای ایران و همین طور ملیت خودمان به نظر می رسد به مصلحت نیست.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به بیمارستان خسروانی شهرستان فراهان تصریح کرد: نیازهای این مرکز درمانی به امکانات تخصصی و سایر خدمات با اولویت دنبال خواهد شد تا مردم از خدمات کیفی و موثر آن بهره‌مند شده و سطح رضایتمندی در سلامت ارتقا یابد.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید براینکه تنگناهای موجود در زمینه تامین برخی تجهیزات و فعالیت شبانه روزی بیمارستان خسروانی از مواردی است که با جدیت پیگیری می شود، و ضمن تقدیر از زحمات خیرین حوزه سلامت در این شهرستان گفت: به منظور ارتقای وضع بهداشت و درمان کارهای مختلفی در کشور در حال انجام است، که امیدواریم با اجرای این کارها شاهد بهبود وضع بهداشت در استان‌ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات