صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 08 July 2023
کارآفرین بسیجی با اشاره به فعالیتش در زمینه صنایع تبدیلی در عرصه تولید عرقیجات سنتی گفت: من این کار را چندین سال گذشته با 700تومان با فروش النگوی همسرم آغاز کردم که اکنون به ازای 10هزار تومان سرمایه اولیه، سی هزار تومان از تولید و فروش محصولات به دست می آورم.
کد خبر: ۸۸۸۷۱۸۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

جعفر کوهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: من این کار را از مادر و مادربزرگم یاد گرفتم و خدا را شکر توانستم با همراهی همسرم کارگاهی کوچک در کنار مزارع خودمان راه اندازی کرده و با یک دستگاه عرق گیری در آن مشغول کار باشیم.

وی ادامه داد: گیاهان دارویی همچون شاهسترن، کاسنی، شاهتره و ... را در زمینی حدود هفت هکتار در روستای ساخسلو ورزقان هرسال می کاریم و در تابستان با درو کردن آن در کارگاه خود مشغول عرق گیری می شویم.

کوهی اضافه کرد: برای این کار همه اعضای خانواده و فامیل کمک می کنند و در کنار آن نیز برای هفت نفر دیگر اشتغال زایی شده است.

این کارآفرین بسیجی با اشاره به اهمیت حمایت مسئولان از چنین اشتغال هایی، بیان کرد: با تسهیلات بسیج سازندگی که 15میلیون تومان بود توانستم مغازه فعلی را راه اندازی کرده و بتوانم در آن تولیدات خودمان را به فروش برسانم.

کوهی با قدردانی از مسئولان بسیج سازندگی اسکو، ابراز امیدواری کرد: بتواند با وام سود پایین از بانک ها کارگاهی بزرگتر با تجهیزات بیشتر در کنار مزارع خود راه اندازی و برای چند نفر دیگر اشتغال ایجاد کند.

وی به فروش محصولات دیگر در مغازه خود اشاره کرد و گفت: علاوه بر کشت گیاهان دارویی و عرق گیری آن ها، برخی از گیاهان دارویی را نیز از مناطق مختلف جمع آوری می کنم و برخی از گیاهان را نیز از افراد بومی مناطق و شهرهای دیگر خریداری کرده و برای آن ها نیز درآمدزایی می شود.

کوهی از مسئولان خواست با وام های سود پایین دست افرادی را که جویای کار و یا درصدد ایجاد اشتغال به مردم هستند را بگیرند تا جامعه شاهد رونق کسب و کار باشد.

همسر این کارآفرین بسیجی نیز گفت: با همراهی و یاری همدیگر توانستیم به اینجا برسیم که علاوه بر خود برای چند نفر دیگر اشتغال ایجاد شده است.

وی به برخی مشکلات در خصوص داشتن مغازه و ... اشاره و بیان کرد: برای اطمینان خاطر مردم از نوع خاص محصول تلاش داریم بخشی از عرق گیری را مقابل مغازه انجام دهیم که با این کار اصناف و کسبه گاهی وقت ها معترض هستند که گرمای اجاق آن در این فصل تابستان اذیت می کند.

همسر این کارآفرین بسیجی ادامه داد: حنی برخی از مغازه داران همچون فروشندگان محصولات آرایشی و بهداشتی گلایه می کنند که بوی تولیدات ما مانع کار آن ها برای فروش محصولاتی مچون عطر و ادکلن و .... می شود.

ارسال نظرات