صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 07 June 2023
سه شهید که مهمان مردم نور بودند 17 ساله، 22ساله و 25 ساله بودند که پس از استقبال به نمازخانه بسیج سپاه ناحیه نور انتقال و طی مراسمی زیارت شدند و قرار است غروب امروز در ساحل پذیرای مسافران و اهالی باشند و مراسم وداع انجام و صبح فردا به بخش بلده منتقل و در روستاهای این بخش عطرافشانی و مراسم وداع انجام می‌شود و در نهایت در روز پنجشنبه در شهر بلده تشییع و تدفین می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۸۸۷۲۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، این روزها استان لاله خیز مازندران میزبان مردانی از تبار علی(ع) و یاورانی از اصحاب حسین(ع) است که با خون خود دین خدا را یاری کردند و درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند تا دین رسول‌الله(ص) زنده بماند و از هرگونه آسیب دور شود.

این شهدا جوانانی بودند که با همه آرزو‌های دنیایی، دست از تعلقات دنیا و هر آنچه در آن است شستند، درس و تحصیل را رها کردند، پدر، مادر، برادر، خواهر، زن و فرزند، دوست و رفیق را گذاشتند و به میدانی رفتند که می‌دانستند راه برگشتی نیست اما هراسی به خود راه ندادند و تنها یک هدف داشتند آنهم حراست از نظام جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

شهدای گمنامی که در عین خوشنامی، نام و نشانی از خود به جا نگذاشتند شاید از ابتدا هم قصد برگشت نداشتند و می‌خواستند در عین خوشنامی هم خود و هم مزارشان مانند مادرشان زهرای اطهر(س) مخفی بماند اما وقتی وضعیت  فرهنگی جامعه ما را مشاهده می‌کنند تاب نمی‌آورند و خود را نمایان می‌کنند تا به ما بگویند ای مدعیان شما قول داده بودید که از ارزش‌ها دفاع کنید، حافظ خون شهدا و ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا باشید ولی چه شد؟ حالا به کجا می‌روید؟

اینکه هر چند وقت شاهد حضور شهدا هستیم و این حضور شاید تلنگری باشد هر چند کوچک برای پیدا کردن راه و حرکت در مسیر درست تا بلکه به آنچه که شهدا و اما شهدا برای آن تلاش کردند نزدیک شویم.

امروز شهرستان نور با حضور شهدا عطرآگین شد، یاران شهدا و دوستان به استقبال آمدند و دیگر اقشار آنان را در این راه همراهی کردند، مادران و پدران شهدا، پدر و مادر شهید مدافع حرم شهید علی جمشیدی هم با عکس شهیدشان آمده بودند، شاید حضور پدر و مادر شهید جمشیدی خواستن و سوال از شهدای گمنام برای نشان دادن ردی از پیکر فرزند شهیدش که در خان‌طومان جا مانده بود، باشد و شاید هم نشان دادن تداوم راه شهدای دفاع مقدس این‌بار در قالب مدافعان حرم...

همرزمان شهدا با حسرت و اشک در مراسم بودند، حضور جوانان و دختران محجبه به خوبی نمایان بود اما این‌ها که همیشه هستند ولی آنان که نبودند و نیستند و آن‌هایی هم که فاصله گرفتند، کجا هستند؟

شهدا آمدند تا شما هم بیائید و در کنار یاران و همراهشان قرار گیرید و با هم باشید تا دشمن از شما بترسد، تحریم و تهدید همچنان بی‌اثر شود و ارزش جای ضد ارزش را بگیرد و همان شود که شهدا خواستند و برای آن رفتند، امر به معروف و نهی از منکر احیا شود، حجاب و عفاف رعایت شود.

سه شهید که مهمان مردم نور بودند 17 ساله، 22ساله و 25 ساله بودند که پس از استقبال به نمازخانه بسیج سپاه ناحیه نور انتقال و طی مراسمی زیارت شدند و قرار است غروب امروز در ساحل پذیرای مسافران و اهالی باشند و مراسم وداع انجام و صبح فردا به بخش بلده منتقل و در روستاهای این بخش عطرافشانی و مراسم  وداع  انجام می‌شود و در نهایت در روز پنجشنبه در شهر بلده تشییع و تدفین می‌شوند.


ارسال نظرات