صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 24 June 2023
رئیس کارگروه شورای سلامت شهرستان خلخال؛
رئیس کارگروه شورای سلامت شهرستان خلخال گفت: آب شرب فعلی روستای خوجین آلودگی دارد و چندین بار آب و فاضلاب روستایی آمادگی خود را جهت خدمات دهی اعلام ولی استقبالی از سوی اهالی انجام نگرفته است.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۷۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال به نقل از  ازناو، فریدون بابایی پیش از ظهر امروزدر جلسه شورای سلامت وامنیت غذایی فصل تابستان شهرستان خلخال با اشاره به موضوع آب شرب روستای خوجین گفت: آب شرب روستای خوجین آلوده است و در طول دو دهه  گذشته چندین بار این آلودگی از طریق لوله های موجود زیرساخت قدیم به اهالی در جریان چندین بار دیدار های مختلف با اهالی اطلاع داده شده و به لحاظ اهمیت موضوع دولت آماده خدمات دهی از طریق اداره آب و فاضلاب روستایی در روستای خوجین خلخال است ولی هیچ استقبالی از سوی اهالی برای انشعابات و اینکه به دنبال آب شرب سالم باشند انجام نگرفته است.

فرماندار خلخال گفت: در حال حاضر نیز به خاطر اینکه آب به دولت تحویل داده نشده وتعداد انگشت شماری از جمعیت مقابل این اقدام برای تحویل آب روستای خوجین برای ساماندهی به  آب و فاضلاب روستایی مقاومت کرده و باعث شده اند که به خاطر این چند نفر عموم مردم روستا ازخدمات آب شرب سالم و بهداشتی محروم بمانند.

وی از عموم مردم خواست تا خود به قانع کردن این چندنفر اقدام نمایندتا آب  شرب سالم و بهداشتی در خوجین که جز اهداف گردشگری شهرستان خلخال است جاری شود. فرماندار خلخال گفت: مردم خوجین بدانند برای شهر خلخال برای دراز مدت دولت با صرف هزینه های کلان علاوه بر ایجاد سد در محدوه روستای بفراجرد و اتمام عملیات ساخت این سد و اجرای خط انتقال حتی تصفیه خانه لازم را نیز در برنامه قرار دارده و درحال تکمیل است ولی به لحاظ این که اب روستای خوجین تحویل آب و فاضلاب روستایی نشده ما نیز نتوانستم در اعتبارات ریالی برای این امر اختصاص دهیم چون آب و فاضلاب و دولت آب را تحویل نگرفته است.

فرماندار خلخال گفت: به خاطر اینکه اکنون این وضعیت در خوجین موجود است آب و فاضلاب روستایی هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات آنان ندارد و مسئولیت مشکلات آتی دراین روستا به خاطر تهدید جمعیت به خاطر خود اهالی است و عموم باید خود برای نجات دادن خود از مصر ف آب آلوده با دولت و اداره آب و فاضلاب روستایی همکاری نمایند.

فرماندارخلخال گفت: تاوقتی آب واگذار نشده و هزینه انشعابات واریز نگشته و مردم باید منطقی فکر کنند و به فکر سلامتی خود و خانواده خودباشند.

در حاشیه این جلسه دکتر علی اکبر شکارچی نیز با اشاره به فرسوده بودن شبکه آب روستایی خوجین گفت: احتمال بیماری اسهال ، استفراغ و وبا در استفاده از آب وجود داردو مردم باید بدانند که مسئولین در فکر تامین آب شرب برای آنها هستند نه انتقال آب برای شهر.

سید دیباج بابایی رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی خلخال نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به دستور فرماندار خلخال از چند سال گذشته و در حال حاضر چندین بار جلسات مختلف برای تحویل آب روستا از طریق ریش سفیدان روستا و شورا انجام شده ولی هر بار مردم در مسجد قول داده و در بیرون مسجد حرف خودراانکار کرده اند آب و فاضلاب روستایی درخدمت مردم بوده و علیرغم اینکه این روستا زیر نظر اب و فاضلاب روستایی نیست ولی خدماتی از قبل ترمیم ترکیدگی ها ، تهیه کلر برای ضدعفونی و تهیه پمت و اقدامات مردمی در شبکه بارها انجام شده تا مردم در مشکل نباشند.

 

 

 

 

ارسال نظرات