صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 17 June 2023
مدیرمسئول هفته‎نامه گلستان‎مهر در واکنش به اظهارات مدیرکل ارشاد گلستان
مدیرمسئول هفته‎نامه گلستان‎مهر در واکنش به اظهارات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: آیا هشدارهای ائمه جمعه نسبت به مسائل فرهنگی و بیدارباش آنان به مسئولین نسبت به باز نشر خطوط انحرافی، کمک به مسئولان و متولیان امر نیست؟.
کد خبر: ۸۸۸۹۸۹۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علی منصوری‎رضی در واکنش به اظهارات حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در نشست خبری و در پاسخ به خبرنگار یک رسانه عنوان شد، اظهار کرد: آقای فضیلت اشاره کردند که «من شخصا هیچ مخالفی ندارم اما برخی افراد به علت کسوتی که دارم با من مخالفند و برخی به علت جایگاه مدیر دستگاه و برخی مطالبات غیرقانونی وجود داشته که باید نه می‎گفتم و بر این اساس با من مخالف هستند» که این مسائل بسیار جای تامل دارد.

وی در واکنش به اظهارات حجت‎الاسلام فضیلت تصریح کرد: جنابعالی در این مصاحبه فرمودید «انتقاد نیاز به سواد و صبر و افکار حسنه دارد؛ عده‎ای گفتند چرا از این نشریه استارباد حمایت نکردم و عده‎ای گفتند چرا حمایت شده، اگر بخواهید مستقل عمل کنید نتیجه‌اش این می‎شود» که بیان این مواضع چند سوال را از محضر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ذهن متبادر می کند که امیدوارم مورد توجه قرار دهند.

1- آقای فضیلت خوب می‎دانید که نخستین وظیفه یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی، اجرای قانون است نه بیسواد خواندن منتقدین و یا  متهم کردن آنان به بی‎اخلاقی! یک نشریه ای با حمایت مالی دولت؛ امام راحل را در صفحه 129 فصل‌نامه خود مورد جفا قرار می‎دهد و می‎نویسد: «من معتقدم که در سطح ملی، جفایی به نیروهای دیگر است که ما انقلاب ایران را به علت اینکه آیت الله خمینی(ره) در عمر 13 ماهه انقلاب و موج عظیمی که ایجاد شد و توانست سخنگو و رهبر نارضایتی‌ها و اعتراضات مردم شود، نباید انقلاب ایران را صرفاٌ انقلاب و نهضت روحانیت بدانیم ... !».

 سئوال این است؟ چرا جنابعالی پس از گذشت حدود 6 ماه هیچ موضعی نسبت به این نشریه هتاک اتخاذ نکردید؟

2- جناب آقای مدیرکل محترم فرمودند که متاسفانه برخی رسانه‎ها به دنبال حاشیه‌سازی هستند، سئوال آیا هشدار و بیداری جامعه و نشریات و رسانه‎های انقلابی وهشدار آنها نسبت به خطوط انحرافی به برخی از رسانه‎ها، که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در زمان‎های مختلف با نام‎های متفاوت «اعم از امتی  و کانون نو اندیشان و....» در ترویج انقلاب اسلامی منهای امام (ره) و روحانیت قلم می‎زدند و در ترویج افکار اسلام منهای مرجعیت ازهیچ تلاشی دریغ نکردند؟ حاشیه پردازی است؟

3- آقای مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان جنابعالی فرمودید برخورد با نشریه استارباد را، نظام برعهده جنابعالی گذاشته و نباید به حواشی بپردازم. من متولی دستگاه رسانه بر فرایند نظارتم وظایفی دارم و از صفر تا 100 بر عهده ما گذاشته شده، چرا اجازه ندادند دستگاه بدون حاشیه رسانه‎ای به آن بپردازد؟ و در بخشی دیگر بیان داشتید من گفتم فرصت نکردم نشریه را ببینم.

سئوال: جناب مستطاب این که فرصت نکردید نشریه استارباد، را بیش از دو سال انتشار آن مطالعه کنید و خطوط ضدیت با امام راحل و روحانیت مبارز آن را کشف کنید آیا عذر بدتر از گناه نیست؟

4- آقای فضیلت شما فرمودید: اتهام زدن از هر کسی ساخته است، مهم ثابت کردن اتهام در یک فرآیند معقول است.

سئوال: اثبات موضوع القاء تفکر ضد امام (ره) در این نشریه، در یک فرآیند معقول چند سال نیاز دارد؟

آقای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اشاره داشتید: اگر نشریه‌ای احیانا مرتکب خطایی شد، مخاطب و خوانندگان اجازه دهند متولیان بر اساس قانون به آن موضوع بپردازند و به متولیان کمک کنند.

سئوال: آقای فضیلت برادر عزیز، آیا هشدارهای ائمه جمعه و جماعات نسبت به مسائل فرهنگی و بیدارباش آنان به مسئولین نسبت به باز نشر خطوط انحرافی و یا التقاطی، کمک به مسئولین و متولیان امر نیست؟ آیا هشدار نشریات انقلابی، هشدار نهادها و ارگان‎های انقلابی، و یاهشدار برخی از دلسوزان به امام (ره) و شهداء و یا برخی از اساتید دانشگاه‎ها کمک به متولیان نیست؟ آیا این هشدارها را هزینه برای نظام می‎دانید؟

امید است که دچار سیاست زدگی نشویم و در دفاع از امام (ره) در قول و فعل وفادار بمانیم زیرا «بی‎نام خمینی انقلاب ایران در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست» که بی‎گمان بی‎نام خمینی انقلاب اسلامی ایران در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست؛ این جمله‎ای است که رهبر معظم انقلاب، در توصیف نقش متمایز و بارز  امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب اسلامی ایران بیان کرده‎اند.

این تعبیر بی‌گمان گویاترین تعبیر از پیوند عنصر رهبری با انقلابی است که به گفته بسیاری از تحلیلگران سیاسی دنیا ماهیت، ویژگی‎ها و عملکرد آن با هیچ کدام از نمونه‎های مشابه آن در تاریخ تمدن بشری قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظرات