صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت روان جامعه تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی و دادگستری استان امضا شد.
کد خبر: ۸۸۹۵۶۱۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علیرضا وارثی از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بهزیستی با دادگستری کل استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی مدون در راستای پیشگیری از شیوع انواع آسیب‌های اجتماعی در سطح استان مهم‌ترین هدف این تفاهم‌نامه است.

وی انجام پروژه‌های کاربردی مشترک در خصوص آسیب‌های اجتماعی و ناشی از معلولیت‌ها و ارائه خدمات تخصصی مددکاری، روان‌شناختی، حقوقی و مداخلات سریع و به موقع در خصوص جامعه هدف بهزیستی استان قزوین با هدف پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه با رویکرد پیشگیری، کنترل، کاهش معلولیت و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن از حقوق معلولان در مراجع قضایی به استناد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان حمایت‌های ویژه‌ای می‌شود.

وارثی تبادل آمار و اطلاعات در حوزه آسیب‌های اجتماعی جهت کنترل و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و بیان کرد: طبق این تفاهم‌نامه مشترک آمار و اطلاعات در حوزه آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های ناشی از معلولیت با هدف شناخت ریشه‌ای آسیب‌های موجود فی‌مابین بهزیستی و دادگستری به اشتراک گذاشته می‌شود.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار عنوان کرد: این طرح با مشارکت دادگستری استان قزوین در راستای اجرای تفاهم‌نامه و ساماندهی معتادان سخت و متجاهر اجرا و آغاز به فعالیت کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه این اداره‌کل متعهد به استمرار استقرار تیم تخصصی کاهش طلاق  در محل دادگاه خانواده شده و نسبت به ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌های دارای معلول و یا مبتلا به آسیب همچنین مشاور پیش و پس از طلاق برای زوجین معرفی شده از سوی دادگستری به منظور حل اختلاف و پیشگیری از طلاق و همچنین مقابله اصولی با مشکلات پس از طلاق هم از جمله تعهدات ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

وارثی ادامه داد: دادگستری در این تفاهم‌نامه متعهد به حمایت‌های قانونی از بهزیستی در ترخیص بیماران روانی مزمن، کم‌توان ذهنی، سالمندان و معلولان دارای سرپرست یا وابسته پس از پایان دوره دریافت خدمات قانونی با نظر کمیسیون‌های بهزیستی در صورت ضرورت صدور مجوز ترخیص موقت یا دائم به سالمندان و بیماران روانی مزمن پس از بهبود نسبی با أخذ نظر پزشکی قانونی که با دستور قضایی در مراکز تحت نظارت بهزیستی مورد پذیرش قرار گرفته‌اند، شده است.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات