صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
آرمان شهید آویش‎ها همان آرمان جامعه توحیدی و پاک و منطق با فطرت است و این آرمان مرز نمی‌شناسد و این مسیر بی‌تفاوتی و سست ارادگی را نمی‌پذیرد زیرا این راه پاک و نورانی خود را فنای دین و حقیقت قرآن دیدن می‌بیند.
کد خبر: ۸۸۹۵۸۶۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سید داود موسوی در یادواره سرداران علی‌اکبر و عباس آویش در گلزار شهدای آهومحله که با حضور مردم ولایتمدار و مسؤولان برگزار شد، اظهار کرد: انگیزه تشکیل چنین جلسه تشریح زندگی سراسر افتخار انسان‌هایی است که زبان، بیان و قلم بشری یارای توصیف عظمت و مقام آنان نیست.

وی افزود: طراز این انسان‌ها در توصیف جایگاه و ویژگی شاید همطراز صفات و خصلت‌های انسان‌های برجسته و مؤمن در طول تاریخ در رکاب پیامبران و اوصیای الهی باشد که پیامبر اعظم فرمودند که سه دسته در قیامت شفاعت می‌کنند شامل انبیاء، علما و شهدا هستند.

امام جمعه محمودآباد درباره این مراسم بیان کرد: روح حاکم بر این جلسات بطور قطع روح معنویت، دین‌باوری، شجاعت، صداقت، تعهد، ایمان به روز واپسین، جوانمردی، ایثار و جانبازی، ایمان به تعالیم انبیاء و اوصیای الهی و ده‌ها صفت پیدا و ناپیدا است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: وقتی از شهید و شهادت سخن به میان می‌آید قطعاً باید به ندای آسمانی و صدای الهی گوش فرا داد و جز خدای بزرگ که طالب خون‌ها و جان‌های پاک است و سفیران مفسر این وحی دیگر نمی‌توانند به حق مراتب مذکور ایفای وظیفه نمایند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: جلسه امروز ما گرامیداشت زندگی و شرح حال انسان آزاده و پاک‌باخته‌ای است که جزء با ادبیات قرآن و تعالیم انبیاء قابل تعریف و تمجید نمی‌باشد چون سعه وجودی این انسان‌های الهی آنقدر گسترده بوده که با ادبیات قاصر امثال ما وزن و اندازه نمی‌شود و فراخنای عملکرد خون‌های پاک شهیدان در گستره جهان پر از ظلم و فساد آنقدر گسترده است که با پیمانه‌های این جهانی و این دنیایی قابل اندازه‌گیری نمی‌باشد.

موسوی در ادامه بیان کرد: این پاره‌های تن ملت که بعد از چند دهه غربت به میان ما برگشته‌اند خود ارمغان حریت، آزادگی، جوانمردی، ایثار و استمرار خط سرخ شهادت در جامعه اسلامی و اقصی نقاط عالم هستند و سردار مظلومان علی‌اکبر آویش را با کدام قاعده و معادله می‌توان به توصیف نشست.

وی افزود: زندگی اندک ولی سراسر آزمون این جوانمردان و دلاوران در این دنیا و بیش از سه دهه غربت و گمنامی و چشم انتظاری در قطعه‌هایی از بهشت در مناطق عملیاتی و ادامه و آغاز زندگی نورانی برزخی در نعمت و نعیم الهی هر کدام درس‌هایی عجیب و پندآموز برای سالکان و ادامه دهندگان راه مبارک‌شان داشته و دارد.

امام جمعه محمودآباد درباره توقع سردار شهید از همرزمان و هموطنان در این دوره از تاریخ انقلاب، گفت: آیا علی‌اکبر انقلاب و استان مازندران و آمل و محمودآباد از ما مجلس یادبود و فاتحه و عزاداری می‎خواهد یا مطالبه‎گر افق‌هایی بی‌کران دیگری از ما می‌خواهد که قطعا توقع این پاره‌های تن ملت از ماها تحقق مسیر شهادت و آرمان‌های ناب انقلاب و مسیر و راه ولایت و امامت مستقر در جامعه می‌باشد.

وی افزود: آرمان شهید آویش‎ها همان آرمان جامعه توحیدی و پاک و منطق با فطرت است و این آرمان مرز نمی‌شناسد و این مسیر بی‌تفاوتی و سست ارادگی را نمی‌پذیرد زیرا این راه پاک و نورانی خود را فنای دین و حقیقت قرآن دیدن می‌بیند.

موسوی یادآور شد: سرداری که ما می‌شناسیم و می‌شناختیم در عمر کوتاه دنیایی خود متصف به عهد با معیارهای الهی بوده است و وقتی پای نظم و نظام به میان می‌آمد او یک عنصر نظامی به تمام معنا بود و او جزء برترین‌ها بود و وقتی پای خطرکردن در اهداف انقلاب و مقابله با خط نفاق و فتنه‌گری به میان می‌آمد سردار مظلوم ما جزء اولین‌های این میدان بود.

وی گفت: وقتی زمان میدان رزم به جنگل‌ها و دره‌های خطرناک آمل و سایر نقاط مازندران می‌رسد شهید آویش از فرماندهان و چریک‌های زبده این میدان بود و در میدان عملیاتی در غرب و جنوب این انسان آزموده و رشید پا در میدان گذاشته و فرمانبر و مطیع مراد و ولی زمان خود چون فرماندهی قابل خود را به خطر می‌اندازد.

امام جمعه محمودآباد درباره خصوصیات اخلاقی شهید آویش عنوان کرد: انسانی که در آرامش و سکوت او در زمان تصمیمات مهم و عملیات‌های پرمخاطره دنیایی از معارف و زیبایی وجود داشت سکوت معنادار او راز و رمزی بین او و عهد و پیمانش با خدای متعال بود و چه زیبا پاداش آن همه مجاهدت و ایثار و دین‌مداری و ولایتمداری خود را گرفته است.

موسوی خاطرنشان کرد: حال ما مانده‎ایم و میراث ماندگار شهدا و ما هستیم و قاعده امر به معروف و نهی از منکر و ما مانده‎ایم و مظلومیت شهدا و کوله‎باری از مسؤولیت در قبال اسلام و قرآن و میراث ماندگار امام یعنی نظام اسلامی و ولایت فقیه که باید انجام دهیم.

وی در پایان گفت: عزیزان اکنون شهدا از ما عمل‎گرایی و وظیفه‎شناسی را طلب می‎کنند و ما نباید بگذاریم که علم غیرت و حیا و جانبازی، رشادت، شهادت و تبعیت از ولی زمان بر زمین بماند و نگذارید به نام دین، دین و ارزش‎ها در غربت و تنهایی بماند و هر یک از ماها در حوزه نفوذ خود به وظیفه دینی خود در پاسداری از ارزش‎های دینی و عمل به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بیش از گذشته عمل کنیم.


ارسال نظرات