صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲ - 26 June 2023
حجت الاسلام والمسلمین امینی در یادواره شهدا شرکت ذغالسنگ البرزشرقی شاهرود گفت: باید مقاومت کرد و باید با کالای خارجی قهر کرد و صرفه جویی کرد تا مقاومت در اقتصاد نتیجه بدهد و مقاومت در فرهنگ با پایداری میسر می شود تا امداد غیبی بیاید
کد خبر: ۸۸۹۶۳۹۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در یادواره شهدای معادن شرکت ذغالسنگ البرزشرقی شاهرود در سخنانی با اشاره به مقاومت ،پایداری و ایستادگی که هم در عالم تکوین و هم در عالم تشریع وجود دارد اظهار کرد: در نظام تکوین اگر دانه گندم یا هسته میوه بنا باشد به ثمر برسد باید مقاومت کند و زمینه را خداوند فراهم کند و در مسائل مادی و دنیوی نیز بدون مقاومت نتیجه حاصل نمی شود.

وی با گرامیداشت یاد جانباختگان معدن زمستان یورت افزود: اگر یک معدن بخواهد نتیجه بدهد و ثمر در تولید و اشتغال و پیشرفت داشته باشد باید مقاومت و پایداری باشد و اگر این مقاومت پایداری نبود و دانشمندان هسته ای ما مقاومت نمی کردند این پیشرفت ها حاصل نمی شد.

امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: شهید طهرانی مقدم در مقاومت و آزمون و خطا شهید شد که امروز دشمنان هراس دارند و مقاومت ما را یکسره بازگو و هدف تحریم قرار می دهند.

وی با اشاره به آیات قرآن در باب استقامت گفت: خدا می فرماید( ان الذین قالو ربنا الله ثم الستقاموا و تتنزلوا ملائکه...) آنها که گفتند خدا و پایش هزینه و مقاومت کردند و صبر نمودند خدا با امدادهای غیبی خود آنها را یاری کرد و این امدادها برای یک غزوه و جنگ پیامبر نبوده و خدا اهل مقاومت را امداد می کند و استمرار دارد و الان هم هست و نباید ترس داشته باشیم و بشارت به بهشت می دهد.

امینی تصریح کرد: اهل مقاومت ترس ندارند و انقلاب اسلامی هم با مقاومت شکل گرفت و هزینه دادیم و 17 شهریور و 22 بهمن و سینما رکس آبادان دادیم و خدا امداد غیبی خود را فرستاد.

وی با اشاره به انقلاب های معاصر از نظر هجم زمان و تعداد کشته ها بیان کرد: ما با این زمان و تعداد شهید فقط امداد الهی را مشاهده می کنیم و پیروزی انقلاب در چارچوب این حساب های مادی قابل تعریف نیست و دفاع مقدس نیز اهل مقاومت بودیم و اگر از بُعد اعتقادی هزینه نمی پرداختیم معلوم نلود نتیجه چه می شد.

 

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه امام راحل در پذیرش قطعنامه با آبرویشان مقاومت کردند گفت: همه دنیا از صدام حمایت می کردند اما در آخر گفتند صدام متجاوز است و این امداد غیبی است در بسیاری از عملیات ها عِده و عُده و تدارکات و مسائل اطلاعاتی نسبت به دشمن که شرق و غرب عالم به او کمک می کرد کم بود اما ما پیروز بودیم.

وی با اشاره به یاس و ناامیدی رزمندگان بعد از پذیرش قطعنامه افزود: عملیات مرصاد امداد غیبی بود برای بازیابی روحیه جهاد و ایثارگری رزمندگان و مجاهدت آنها و این رفع توطئه دشمن با امداد غیبی محقق شد و بخشی از هزینه مقاومت شهدا هستند که امروز دنیای اسلام و آینده و دوران مهدویت و رمز و راه همین است و راه دیگری نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه این همه لشکرکشی به افغانستان و عراق و سوریه و یمن برای ما بود عنوان کرد: ما باید در سوریه و عراق مقاومت کنیم و چند روز دیگر سالگرد شهید حیدریان ما است و این مقاومت و خون هاست که ما را پیروز کرده است.

وی تاکید کرد: امروز مقاومت نتیجه داده است و ملت عراق و شهدا مدافع حرم نتیجه این مقاومت هستند که خودشان گفتند عراق را در سینی طلا تقدیم ایران کردیم و مقاومت در سوریه و لبنان نیز نتیجه داده و در یمن نیز نتیجه خواهد داد اما باید در کنار مقاومت صبر هم باشد و حِلم هم باشد.

امینی با بیان اینکه وقتی حرم سامرا منفجر شد برخی بی صبری کردند افزود: اما در مقاومت باید صبر کرد و ملت ایران در مسئله اقتصاد مقاومتی که نسخه رهبری هستند و در شبیخون فرهنگی و جنگ نرم فرهنگی راه دیگر جز مقاومت و صبر نداریم.

وی ادامه داد: باید مقاومت کرد و باید با کالای خارجی قهر کرد و صرفه جویی کرد تا مقاومت در اقتصاد نتیجه بدهد و مقاومت در فرهنگ با پایداری میسر می شود تا امداد غیبی بیاید؛ در جنگ نرم تلفات می دهیم و هم شهید می دهیم و خون دل می خوریم و در نبرد فرهنگی و دیپلماسی باید مقاومت کرد چون امداد غیبی را به دنبال خواهد داشت و نمونه عینی ملت و شهدای گرانقدر که امنیت و آزادی واقعی که در کشور داریم نه آزادی غربی است و این کرامت و عزت را مدیون مقاومت است.

امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه ملت هایی جون عربستان و عراق اعتراف به عزت ما در مقاومت دارند گفت: 30 درصد شهدای شرکت ذوب آهن اصفهان را شهدای شرکت ذغالسنگ البرز شرقی تشکیل می دهند و این افتخار است که به برکت انقلاب یک شرکت معندی با کار سخت افزاری اما به برکت انقلاب این همه رزمنده و شهید و جانباز و آزاده دارد و کار پیوست فرهنگ این شرکت بی نظیر است.

ارسال نظرات